Само две интриги останаха да се решават в неделния ден от рали Средна гора, след като в този финален кръг от европейския трофей на световната федерация, а и като цяло в състезанието, всичко беше ясно още в края на първата част вчера. Словенецът Рок Турк (Пежо 208 VTi) има огромното предимство във времето от 1:03 минути пред Георги Василев (Дианел, Мицубиши Лансър Ево 9), с което Турк си гарантира третото място в шампионата на ФИА и стана първият международен победител в Панагюрище.След рали България и Сливен, това е третото състезание от шампионата, чийто изход се решава след края на първия ден.
Макар днешните пет етапа да са само на изкачване и Пежо-то на словенеца да отстъпва значително на колата на Василев, разликата е толкова голяма, че би била стопена единствено при грешка на Турк или повреда в колата. Ако всичко се развива по неговия план, то Василев би трябвало да е с 0.851 секунди по-бърз от лидера на всеки един от оставащите 74 км до финала на Средна гора.
Така че във втория ден от финала на националното първенство остават да се решат практически само две, чисто домашни, интриги. Първата е продължение на шуменския спор в RC4 между сливенчанина Дилян Станков (Булсим) и Боян Безус (АРТ Рейсинг Тим) от Варна. Всъщност този спор е по-скоро за това как ще завърши едномесечната гонка между двамата и няма да определи шампиона. Двамата се състезават с Рено Клио. Дори и да завърши втори, Безус почти сигурно ще е победил в крайното класиране (вероятно със 109 т. на финала), след като вчера Михаил Симеонов (Булкам, Ситроен С2), който беше лидер, отпадна заради повреда в мотора. Запазвайки евентуално и в неделя класирането си от събота, Безус ще задмине и втория в подреждането на RC4 - Николай Кортелов (Моторспорт Т-Н, Ситроен С2), който ако запази мястото си в колоната от събота ще бъде вицешампион с 106 точки.
Ако в този спор въпросителните са между трима пилоти, то в следващия клас RC5 претендентите за победата са половин дузина - петима пилоти на Хюндай РТ - Христо Геров, Григор Григоров, Васил Жеков, Симеон Симеонов, заедно с все още действащия шампион на страната Стоян Мечков (Скорпион, Ситроен Саксо). Шестият е заемащият за момента първото място в класа пилот на БАМС Владимир Сиврийски (БАМС, Дачия Логан), който обаче е не само последен от класа, но отстъпващата значително на конкурентните автомобили Дачия затваря колоната.
Много е вероятно по тази причина Сиврийски, за когото това е най-доброто класиране, до което е стигал в досегашната си 8-годишна кариера, е да не спечели титлата и то с разлика максимум от 5 точки.