Технологията BMW eDrive: по-висока динамика, по-нисък разход на гориво

Технологията BMW eDrive: по-висока динамика, по-нисък разход на гориво

Технологията BMW eDrive включва най-модерни Plug-in хибридни компоненти и има значителен принос за понижаването на разхода на гориво и емисиите. BMW eDrive е сред актуалните конструктивни елементи на иновативните технологии на BMW EfficientDynamics. С иновативната технология BMW eDrive при новото BMW 225xe и новото BMW 330e марката BMW за пореден път подчертава лидерската си позиция в премиум сегмента по отношение на електрифицирането на задвижването. 

Шофиране с нулеви локални емисии

BMW eDrive е нова задвижваща технология за всички електромобили на BMW i, както и за Plug-in хибридните модели на BMW. Освен изключителната си ефективност и перфектна функционалност във всекидневието BMW eDrive отговаря и типичните за BMW най-високи изисквания към динамиката на управлението и качеството. С това технологията BMW eDrive, освен технологията BMW TwinPower Turbo при двигателите с вътрешно горене, интелигентната олекотена конструкция и оптимизираната аеродинамика, се превръща в един от основните елементи на стратегията EfficientDynamics за повишаване на мощността при намаляване на разхода на гориво и СО2 емисиите. Освен това BMW eDrive дава и възможност за чисто електрическо шофиране при нулеви локални емисии, като в същото време взаимодействието на двете задвижвания позволява и изминаването на големи разстояния. В допълнение към това благодарение на директните реакции на електромотора, който разполага с висок въртящ момент още от покой, технологията BMW eDrive осигурява и особено динамично ускорение. Типичната за BMW радост от шофирането се гарантира при всякакви условия и от функцията eBoost, която при ускорение комбинира въртящите моменти на двете задвижвания. 

За различни автомобилни концепции

Най-важните компоненти на технологията BMW eDrive са синхронният електромотор с разработена от BMW мощна управляваща електроника, високоволтовата литиево-йонна батерия и интелигентното управление на енергията, което при Plug-in хибридните модели оптимизира взаимодействието между електромотора и двигателя с вътрешно горене към съответната ситуация на пътя. Първоначално разработена за напълно електрическото BMW i3 и Plug-in хибридния спортен автомобил BMW i8, които се превърнаха в пионерите на електрическата мобилност в премиум сегмента, модулната конструкция на технологията BMW eDrive осигурява идеалните предпоставки за приложение при различни автомобилни концепции и сегменти. За тази цел BMW ползва множество технически и натрупани от клиентите впечатления при разработката на най-новите BMW eDrive модели. При настройките на специфичните за автомобила компоненти като клетките на батерията, управлението на охлаждането, мощната управляваща електроника, както и стратегията на управлението се извършва трансфер на технологии от моделите BMW i3 и BMW i8 за разработката на новите BMW eDrive модели. При това всички компоненти са прецизно адаптирани към съответния автомобил и са оптимизирани по отношение на динамиката, ефективността, сигурността и издръжливостта. Освен това технологията BMW eDrive позволява и ефективното изпълнение на електрифицирана система BMW xDrive, реализиранa за пръв път при BMW i8.

BMW eDrive: типичен за марката характер, гъвкави възможности

Технологията BMW eDrive включва електромотор, високоволтовa литиево-йоннa батерия и мощна управляваща електроника. Базирани на обща eBoost стратегия, благодарение на комбинацията от двете задвижващи системи всички BMW Plug-in хибридни модели имат още по-директни реакции и уверено разгръщане на мощността от технологията BMW TwinPower Turbo. BMW eDrive позволява важното за клиентите чисто електрическо шофиране в града и извън него. Важна съставна част от стратегията за управление е ситуативното използване на заредена отвън или рекуперирана електроенергия за повишаване на ефективността. Компонентите на архитектурата BMW eDrive се изработват по мярка за всяка автомобилна концепция. По този начин е възможно комбинирането на четири- и трицилиндрови бензинови двигатели както с класическото задно задвижване, така и с BMW xDrive или електрифицирано двойно задвижване. Разработените от BMW i компоненти на eDrive могат бързо да бъдат интегрирани в други моделни семейства на основната марка. Тази мащабируема архитектура осигурява и предпоставки Plug-in хибридните автомобили да бъдат предлагани на атрактивни цени, сравними с тези на вариантите със сходна мощност и конвенционално задвижване. По този начин клиентите, които изберат иновативната задвижваща концепция, ще се насладят не само на екологичните, но и на икономическите преимущества на електрическата мобилност. 

Plug-in хибрид: най-интелигентното управление на енергията

При Plug-in хибридните автомобили оптималното за всяка ситуация на пътя взаимодействие между двигателя с вътрешно горене и електромотора се осигурява от интелигентното управление на енергията. Стратегията на управлението е насочена към чисто електрическо потегляне на автомобила. При ниска и средно висока скорост BMW Plug-in хибридните автомобили се движат предимно електрически и по този начин ползват преимуществата на електрическата задвижваща система с нулеви локални емисии. При по-мощно ускорение и по-висока скорост се стартира двигателят с вътрешно горене. Чрез сумирането на въртящите моменти на двете задвижващи системи функцията Boost осигурява максимална динамика и висока увереност на пътя. BMW eDrive осигурява ефективна работа на двигателя с вътрешно горене дори и при висока скорост (електрически асистент). По този начин разхода на гориво се намалява дори и при бързо шофиране по междуградски пътища и магистрали. При активирано водене по маршрута от навигационната система енергийната предвиждаща функция осигурява предвиждаща стратегия на управление с оптимизирана ефективност и максимално електрическо изживяване при шофиране. Също като BMW i8, при активиране на режима MAX eDRIVE с натискане на бутон BMW X5 xDrive40e, BMW 330e и BMW 740e могат да се движат чисто електрически с до 120 км/ч, а BMW 225xe до 125 км/ч. В режим MAX eDRIVE двигателят с вътрешно горене се стартира само при кикдаун. В режим SAVE BATTERY нивото на заряд на акумулатора може да се поддържа за по-късно електрическо шофиране. При заряд под 50 % батерията се зарежда. При поставяне на селектора на трансмисията в сектор S двигателят с вътрешно горене стартира независимо от активния режим на движение, за да се осигури максималната мощност и на двете задвижвания. В допълнение към това нивото на заряд на акумулатора се повишава до 80 %. Благодарение на функциите на BMW eDrive разликите между режимите на движение ECO PRO, COMFORT и SPORT са още по-изразени, отколкото при конвенционалните автомобили. 

Бързо и удобно зареждане на батерията

Високоволтовата батерия на новите BMW Plug-in хибридни модели може да бъде зареждана особено лесно, удобно и бързо както у дома, така и при пътуване чрез различните възможности за зареждане на BMW 360° ELECTRIC. Това може да става както чрез включеният в комплекта стандартен кабел за зареждане от нормален домакински контакт, така и от BMW i Wallbox с мощност 4,6 кВт. За зареждане по време на пътуване на разположение е мобилната услуга на BMW i ChargeNow - най-голямата в света мрежа от обществени станции за зареждане с над 30 000 колонки в 22 държави. 

По-висока динамика, по-нисък разход на гориво

Новите BMW Plug-in хибридни модели с технология eDrive като новото BMW X5 xDrive40e, представените сега BMW 225xe и BMW 330e или BMW 740e, което ще се предлага скоро, за пореден път поставят нови стандарти в премиум сегмента по отношение на понижаването на разхода на гориво и бъдещите международни законови изисквания за емисиите на СО2. Освен това чисто електрическия режим на движение при нулеви локални емисии позволява и шофирането в централните градски зони с ограничен достъп. В същото време BMW Plug-in хибридните модели гарантират типичните за BMW качества като динамика, спортен дух и радост от шофирането и предлагат най-добрите динамични характеристики в съответните сегменти.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички