Светът е диск - Porsche

Светът е диск - Porsche

От Porsche 356 до Cayenne - поглед отблизо на развитието на спирачките

Първото Porsche със спирачни дискове е 356 B Carrera 2 е от 1962 година и от тогава германците търсят какво да подобрят, за да може само с докосване на педала на спирачката, шофьорът да получи необходимото.

1962

Annular disc brakes, 1962, Porsche AG

Това са и въпросните дискове от въпросната Carrera - апаратите притискат диска от вътрешната страна, позволявайки по-голям диаметър. 

1966

Internally vented brake disc, 1966, Porsche AG

Вътрешно вентилираните спирачни дискове дебютират в 911 S - предни и задни. Отворите за охлаждане между триещите се повърхности позволяват на генерираната от спирането топлина да излезе. 66-а година...

1974

Cross-drilled brake disc, 1974, Porsche AG

През 1974-а Porsche въвеждат като опция за 911 Carrera 3.0 двойно-вентилирани дискове. Тук дупките помагат в накладките да не влизат песъчинки и вода и така, особено при дъжд, спирачките да работят значително по-добре. 

1977

Four-piston brake caliper, 1977, Porsche AG

Четири-буталните спирачни апарати навлизат с 911 Turbo 3.3, а технологията идва от състезателното 917/30.

1983

Anti-lock brakes (ABS), 1983, Porsche AG

ABS (Anti-Lock Brakes) се появява първо при Porsche 928 S. В общи линии, системата не позволява блокиране колелата при спиране и така колата остава управляема.

1996

Monobloc aluminum brake caliper, 1996, Porsche AG

Моноблок алуминиевите спирачни апарати идват стандартно с първото поколение Boxster. 4-буталните моноблок фиксирани апарати се произвеждат от цяло парче алуминий в името на по-доброто охлаждане и на всичкото отгоре са красиви.  

2001

The PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake), 2001, Porsche AG

Керамичните спирачки или така наречените Porsche Ceramic Composite Brake навлизат с 911 Turbo и 911 GT2. Те са наполовина по-леки чугунените, което намалява неокачената маса и подобрява комфорта и представянето.

2015

Ten-piston brake caliper, 2015, Porsche AG

10-буталните спирачни апарати биват монтирани за първи път на предния мост на Cayenne Turbo S. Подобно на керамичните дискове с диаметър 420 милиметра, те са много отзивчиви при висока скорост и дават усещане за стабилност.

Илюстрации: Bernd Schifferdecker

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти