Над 30 автомобила ще стартират във втория кръг на шампионата за издръжливост

Над 30 автомобила ще стартират във втория кръг на шампионата за издръжливост

Писта Долна Митрополия край Плевен ще посрещне втория кръг от Българския шампонат за издръжливост с автомобили на писта този уикенд, на 20-21 юни. Над 30 коли са заявили участие в групите „туристически“ и „състезателни“, в рамките на трите дисциплини Endurance Pole (квалификация), Endurance Sprint (1-часово състезание) и Endurance (3-часово състезание за издръжливост). Очаквано, най-много заявки има за дисциплината Sprint. Все още, доста от участниците не се осмеляват да изпитат надеждността на своите автомобили в коронното 3-часово състезание, но не крият своите амбиции и желание да разработят автомобилите си така, че това да бъде възможно.

Интересните битки, заформили се в отделните класове, ще имат своето продъжение и през този състезателен уикенд. И в трите дисциплини, отборът на Evo Racing с Renault Clio ще се бори да победи настоящите вицешампиони от Evolution Racing с Peugeot 106, чието надмощие продължава и през този сезон, в туристическия клас до 2000 куб.см. Имайки предвид доброто представяне на отбора на Kose Bose (Mazda 323F) по време на 1-ия кръг от шампионата, провел се на писта Дракон, със сигурност може да се очаква добро представяне и от тяхна страна.

При „туристите“ над 2000 кубика, битката между двете „скудерии“ в Спринта продължава. В първото състезание, победител от тази битка излезе Николай Димитров със своя FIAT Coupe, а Румен Папазов с BMW E30 не успя да види карирания флаг заради проблем със скоростите.

Може би най-интересно е в състезателния клас до 2000 куб.см. Изненадващо или не, в 1-ия кръг победител след 3 часа бе отбора на Дунев Рейсинг с Peugeot 205, преборил се с фаворитите от Lotus Sofia Motorsport (Lotus Elise). В „спринтовото“ състезание обаче, Тодор Дунев не остави шанс на никого с Лотуса и затвори с няколко обиколки дори Пежото на Дунев Рейсинг, управлявано от Дочо Цвятков, класирал се на втора позиция. Освен баща и син Вражилови (Lucky Racing), от които се очаква най-накрая да са отстранили проблемите в своето Renault Clio, много нови участници ще има в този клас. Прави впечатление заявката на Росен Костов (Rezina Racing), който ще участва в спринтовата надпревара със своето Peugeot 106, с което от години се състезава в пистовия шампионат на затворен маршрут.

Най-неясно е в „големия“ състезателен клас за 3-часовия ендуранс – твърде малко заявени автомобили има. В спринтовата надпревара обаче, ситуацията е коренно различна. Юлиян Телийски (Скандтех) с Mitsubishi Lancer Evo 9, беше най-бърз от всички в квалификацията и спечели в своя клас спринтовото състезание в рамките на 1-ия кръг от шампионата. Със сигурност той ще търси отново победите, но това надали ще бъде лесно, тъй като цяла армада от немски машини се изправят срещу него. Отсъства Явор Карастоянов с BMW E92 M3, но участие са заявили Ангел Илиев (РиВ Авто) с BMW E36 и плевенските отбори ELKOM Motors с BMW M3 и Prometei Racing (BMW E36). В никакъв случай не трябва да се подценяват и отборите на Mirafiori (BMW 330Ci), Екстрийм Сервиз (BMW E30) и Audi Emotion Club (Audi S2).

Тренировките в събота започват от 10 часа, а квалификациите Endurance Pole ще се проведат от 16 часа. В неделя, Endurance Sprint стартира в 10:30, а 3-часовия традиционен Endurance ще започне в 13 часа.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички