Audi има твърдо намерение на 13 и 14 юни да продължи своята серия от победи в най-тежкото маратонско автомобилно състезание в света - пет пъти поред спортните машини с четирите пръстена печелят класическата надпревара от 2010 г. насам. Общо за последните 16 години Audi ще се бори за четиринайсета победа в 24-те часа на Льо Ман. Важен компонент от цялостната концепция на хибридния състезателен автомобил Audi R18 e-tron quattro тази година е технологията за ефективност Audi ultra.
Класическото автомобилно състезание в западнофренския департамент Сарт се провежда от 1923 г., но при него става дума за нещо много повече от история. Надпреварата се радва на световен престиж и защото съчетава традиция и прогрес както никоя друга проява в моторните спортове. За Audi Льо Ман е най-тежкият тестов полигон, на който фирмата изпитва своите технологии. Така през 2006 г. Audi беше първият автомобилен производител, спечелил състезанието с дизелов двигател. Първият победител с хибридно задвижване също носеше четири пръстена на предния си капак - това стана през сезон 2012. До днес системата за дизел-електрическо задвижване на Audi не е била победена нито веднъж в Льо Ман. И това задвижване е най-икономичното в момента - никой друг от четиримата производители в клас LMP1 не изразходва толкова малко горивна енергия като Audi.
"Тази ефективност се съчетава идеално с формулата "More from less" (Повече от по-малко), която е квинтесенцията на Audi ultra", смята шефът на отдела за моторни спортове в Audi д-р Волфганг Улрих. "Отговорните фактори в ACO, FIA и WEC съумяха да създадат регламент, който дава възможност за вълнуваща конкуренция между различни концепции за ефективност."
Предимствата, предлагани от технологията за ефективност на Audi в моторните спортове, стават видими в директните съревнования: четирима производители участват с четири концепции, като разликите между тях започват от принципа на вътрешно горене, минават през разположението на двигателя в състезателния автомобил и стигат до обема и вида на рекуперацията и акумулирането на енергия. В никой друг световен шампионат по автомобилизъм няма толкова широко техническо многообразие.
Досегашното развитие на сезона показва, че инженерите на Audi са решили успешно своите задачи. Марсел Феслер (Швейцария), Андре Лотерер (Германия) и Беноа Трелюе (Франция) спечелиха първите две състезания в Силвърстоун (Англия) и Спа-Франкоршан (Белгия). Те ще отпътуват за Льо Ман като водачи в класирането. На белгийската "Спа" новото Audi R18 e-tron quattro беше по-бързо от миналата година - със седем секунди в квалификацията и с четири в състезанието. И това, въпреки че сега се задоволява с 2,8 процента по-малко гориво. Неговият преработен V6 TDI мотор, два пъти по-мощната сега хибридна система и преди всичко аеродинамично оптимизираната цялостна конструкция доказват на какво е способен принципът ultra.
Освен на техническите си достойнства Audi може да разчита на извънредно добрите отборни качества и на страстта на своите професионални пилоти. Феслер, Лотерер и Трелюе спечелиха заедно за Audi 24-те часа на Льо Ман три пъти през последните четири години и ще стартират с номер 7. Лоик Дювал (Франция), който дели номер 8 с Оливър Джарвис (Великобритания) и Лукас ди Граси (Бразилия), победи в класическото състезание преди две години. Филипе Албукерк (Португалия), Марко Бонаноми (Италия) и новакът Рене Раст (Германия) ще участват в надпреварата с номер 9. Що се отнася до отбора, Audi, както и в предишните години, ще се довери на Audi Sport Team Joest, най-успешния екип за Льо Ман на всички времена. Досега отборът на Райнхолд Йост е печелил 24-часовото състезание цели 15 пъти.
Феновете на моторните спортове очакват извънредно напрегнати и вълнуващи 24 часа на Льо Ман. Стартът ще бъде даден в събота, 13 юни, точно в 15 часа. Телевизионният канал Eurosport ще предава на живо осемдесет и третото издание на класическия автомобилен маратон.