Пълният план за новата "А" група, който бе пратен на 29 клуба

Пълният план за новата "А" група, който бе пратен на 29 клуба

Sportal.bg

успя да се сдобие с пълния план за развитие на новата "А" група, който бе пратен на 29 клуба. Той е доста подробен като от БФС съобщават, че по всяка вероятност новият формат ще бъде с 14 или 16 отбора. От централата са на мнение, че може да справят и с администрирането на първенство с повече клубове, но те трябва да са максимум 24.



Ето пълния план за развитие на новата "А" група:

Съдържание
1       Увод    3
1.1    Българският футбол: настоящо състояние и цели    3
1.2    Значението на структурата на лигата    3
1.3    Обхват    3
1.4    Бизнес иновацията на Hypercube    4
2       Организация и взаимодействие    6
2.1    Организация    6
2.2    График    8
2.3    Комуникация    9
3       Част I: Процес на проектиране    10
3.1    Стартиране работата на работната група    10
3.2    Стартиране на работата с клубовете    11
4       Част II: Ръководни принципи    12
5       Част III: Обхващане на цикъла на спортната икономика    15
6       Част IV: Алтернативни формати    18
7       Част V: Съсредоточаване върху най-добрия формат/формати    20
8       Част VI: Докладване и вземане на решение    22
Приложение A. Запознайте се с нашия екип    23
Приложение B. График    25
Приложение C. Пример за измерване на резултат    26
Увод

Българският футбол: настоящо състояние и цели

ЦСКА София и Локомотив София загубиха своя професионален лиценз, а Литекс Ловеч е отстранен от първенството, след като играчите напуснаха терена в знак на протест към съдийските решения. Затова сезон 15/16 ще завърши с „A” ПФГ, в която има само 9 отбора. По време на стратегическата среща на 5 април, под домакинството на БФС, освен клубовете от „А” ПФГ, „Б” ПФГ и „В” АФГ, присъства и министърът на спорта.
На срещата беше взето решение за сезон 16/17 да има новоразработена лига за „А”ПФГ, която ще позволи достъп за всички отбори, отговарящи на критериите за лицензиране, които са играли в „А” ПФГ, „Б” ПФГ или завършили на едно от четирите първи места във „В” АФГ.
Заявлението за издаване на лиценз трябва да бъде подадено преди 30 април и лицензът ще бъде предоставен или отказан в рамките на четири седмици – по този начин преди 27 май.
Теоретично това може да доведе до произволен брой клубове – между 10 и 24 клуба. Очакваме това да завърши с 14 или 16 отбора. Подготвяме се да сме в състояние да се справим също така с 12 до 18 отбора.
Hypercube са поканени да разработят процес, който да генерира оптимално решение за сформирането на нова „А” ПФГ, което да бъде приемливо за всички заинтересовани страни от българския професионален футбол.

Значението на структурата на лигата

Структурата на лигата е елемент, който може да даде нов тласък на българския футбол и ще помогне да се огъне кривата на спортното измерение. Една добра структура на лигата гарантира, че мачовете са атрактивни, че има възможност за най-малко мъртви мачове (без заплаха за единия или дори за двата отбора), както и много напрегнати мачове (вместо много предвидими мачове) между съперничещите отбори.
Една оптимизирана структура на лигата ще привлече повече хора към стадионите, ще привлече повече медийно внимание, което дава тласък на спонсорството и приходите, и по този начин подпомага клубовете за подобряване силата на техните отбори.
Ако една трансформация на „А”ПФГ е успешна, за младите талантливи играчи ще бъде също така по-интересно да останат и да учат още една година в България вместо да получат трансфер в чужбина. А това може да се окаже ключът към все по-силното присъствие на международния подиум.

Обхват

Въпросът, който разглеждаме, е да се излезе с предложение за нова структура на лигата, състояща се от „А” ПФГ и „Б” ПФГ. Поради преминаването в по-висока група/отпадането, до определена степен трябва също така да се има предвид и „В” АФГ. Целта е да се премине към нова структура през сезон 2016/2017. Може да има необходимост от преходен сезон, ако броят на клубовете в двете лиги бъде променен в сравнение със сегашното положение. Проектът трябва да започне през април 2016 г., като предложението ще бъде готово до началото на м. юни 2016 г. и ще бъде представено на клубовете и БФС, и евентуално за ратифициране на Съвета на БФС.
Отговорностите на Hypercube могат да се обобщят както следва:
    •    Участваме в работната група и осигуряваме инструменти за всяка стъпка в целия процес;
    •    Срещаме се с външните заинтересовани страни и експерти;
    •    Извършваме количествен анализ;
    •    Изготвяме доклад с нашите препоръки в съответствие с резултатите от процеса.
Бизнес иновацията на Hypercube
Hypercube е консултантска фирма, основана през 2000 г., която работи в областта на спорта, транспорта и социалния анализ на икономическата ефективност на инвестициите. Ние помагаме на нашите клиенти да вникнат по нов начин в същината на въпросите, търсим иновативни решения с тях и им съдействаме също така със засилване на подкрепата при изпълнението.
 
„Най-доброто прогнозиране на бъдещето е миналото”
Въз основа на стратегически анализи на корелации Hypercube определя количествено влиянието на бъдещите изменения на политиката. Това е основният елемент на нашия подход. Следователно, количествената същност на нашите проекти се състои от:
   
•    Първо, събиране на данни и анализ;
•    След това, иконометрично моделиране на пазара;
•    И накрая, анализ на въздействието на промяната в политиката.
Количествената основа на нашите проекти е прозрачен подход към всички заинтересовани страни.
Подобно на всеки друг отрасъл спортният бизнес е изправен пред вземане на стратегически решения. Това, което характеризира спорта е съответствието между спортните резултати и обичайните (финансовите) измерения. Целта на Hypercube е да направи тези отношения ясно формулирани чрез средствата на статистическия анализ. Това е ключът към вземането на стратегическо решение – реалистичните очаквания.
Нашият опит при оптимизацията на структурата на лигата:
    •    Холандските дивизии Eredivisie и Eerste Divisie, 2005/06 и след това (направени през 2004 г., 2008 г., 2013 г., и 2014 г.)
    •    УЕФА Шампионска лига и Лига Европа за 2009 – 2015 (2006/07)
    •    УЕФА, Купата на Европейските нации, 2016 Франция с 24 отбора (2007/08)
    •    Белгийската Jupiler Pro Лига, 2009/10 и преди това (2008)
    •    Португалските лиги, 2014/15 и преди това (2013)
    •    Norsk Toppfotball, 2016 и преди това (2014)
    •    Датската Superliga, 2006/17 и преди това (2015)
    •    Холандският масов тенис, 2017 и преди това (2016)
    •    Холандският топ хокей на трева, 2015/16 и преди това (2013/14)
    •    Холандският топ волейбол, 2011/12 и преди това (2010/11).
Организация и взаимодействие
Организация
Българският футбол е неразделна част от обществото, а също така и от международната футболна общност. Пирамидата на заинтересованите страни по тези две оси може да се представи по следния начин:
Съветваме да бъдат включени всички заинтересовани лица в процеса за оптимизацията на структурата на лигата. Наредбите на ФИФА и УЕФА трябва да бъдат взети под внимание, клубовете трябва да бъдат включени в голяма степен, и трябва да се вземе становището на външните заинтересовани лица преди да се вземе решение относно изменението на структурата на лигата, вместо да се налага да се изправите пред тяхната критика в последствие.
Това обаче поставя определен натиск върху организацията. Проектът е вграден в следната организационна структура:

Работна група

Понастоящем в работната група се предвижда да се включат членове на БФС, представители на клубове и на Hypercube.
Работната група е централната институция, която е отговорна за поддържане изпълнението на процеса. Информацията на входа от всички клубове и от външните заинтересовани лица и експерти се подготвя предварително и впоследствие се обработва от работната група.
Заседанията с външните заинтересовани лица може да се провеждат с двама души от Hypercube или с един представител от Hypercube и още едно лице от работната група.

Всички клубове

Делегати от всички клубове. Те ще бъдат групирани според дивизията и/или целево ориентирана група, която е група от клубове с подобни характеристики особено по отношение спортната мощ и финансите.
Външни заинтересовани лица и експерти
Външни заинтересовани лица и експерти. Те може да се групират заедно (медийна група, група на спонсори и др.), като се има предвид, че може да е най-добре към някои да се обърнем индивидуално. Групите на заинтересованите лица, които желаем да участват, ще включват:
    •    Радио и телевизионни оператори
    •    Спортни и медийни икони
    •    Основни партньори/спонсори
    •    Органи на властта
    •    Асоциация на треньорите
    •    Асоциация на футболистите
    •    Национално сдружение на феновете
    •    Академична общност (НСА, Треньорска школа по футбол)
    •    Асоциация на българските спортни журналисти
Hypercube
Hypercube е част от работната група, провежда заседанията с експертите и извършва количествения анализ.
Линията на докладване за вземането на окончателното решение
Когато проектът завърши с консенсус относно предложението за оптимизация на структурата на лигата, линията на докладването за вземане на окончателно решение е следната:
Работна група     > Клубове
> БФС
> Изпълнителен комитет на БФС
Hypercube предлага да придружава целия този процес.
По време на първите срещи на заинтересованите лица през м. май ще отговорим на въпроси относно необходимите данни, ще искаме ръководните принципи и ще искаме заинтересованите лица да попълнят нашата матрица за измерване на резултатите. По време на втората среща ще представим резултати от анализа на данните и ще създадем алтернативни формати. На третата среща ще представим резултатите от симулациите и ще се доближим до ограничен набор от алтернативи на формат за първенството.
Комуникация
Понякога е най-добре контактите да са лични, а понякога нещата може да се управляват от разстояние. Освен това, може да се използват конферентни разговори и да се провеждат видео-конференции. А количественият анализ може да бъде разработен в нашия офис в Холандия.
Hypercube планира да бъде в България четири пъти – веднъж на всеки две седмици. Това ще ни позволи да се срещнем с всички заинтересовани лица и да проведем срещи с всички клубове от съответните целеви групи.
Комуникацията между работната група и всички клубове е от съществено значение. БФС ще се увери, че цялата документация е достъпна за всички чрез интранет или по подобен начин. Може да се използват и конферентни разговори (Skype или телефонни) с периодичност две седмици, а естествено Hypercube са на разположение, за да се присъединят към тях.
Част I: Процес на проектиране
Стартиране работата на работната група
 „Добре замислената работа е добре свършена работа”
Първата част на проекта се състои от определяне на контурите на проекта. Това означава, че ние ще определим, заедно с работната група, кои стъпки ще бъдат предприети по време на процеса и кой е отговорен за това, което се върши. Този документ може да бъде нашето „ръководство” през тази първа част на проекта.
Необходимо е специално внимание на следните аспекти:
Процес на вземане на решения
Най-добре е процесът на вземане на решения да бъде договорен при стартирането на процеса. По-късно, някои позиции може да бъдат повлияни от (предварителните) резултати. Съветваме процесът по вземане на решения да се извършва в съответствие със стандартните процедури.
Подход към различните равнища
Форматът на състезанието в „А” ПФГ и „Б” ПФГ трябва да е еднакъв. Единствените две ограничения са:
    •    Общият брой на клубовете;
    •    Съответстващи правила за преминаване в по-горна група и в по-долна група.
Промяната във формата на състезанието в „А”ПФГ има най-голямо въздействие по отношение на (търговското) въздействие за клубовете, които участват на това ниво, но това също така достига надолу и до клубовете от другите нива. Голяма част от енергията ще отиде в „А” ПФГ, но въпреки това планираме да се заемем паралелно и със състезателния формат на „Б” ПФГ.
Различно въздействие върху различни клубове
Важно е да се осъзнае, че състезателният формат може да е от полза за някои клубове, но да е неизгоден за други. Това, което трябва да бъде определено в началото, е как следва да се оценяват тези противоречиви ефекти.
Hypercube предлага да се сортират клубовете в съответни референтни (целеви) групи на базата на нашия анализ на данните, към които да се прикрепи оценката за ефекта. Предложението трябва да бъде разработено в работната група и след това да бъде споделено с всички клубове за изменение и договаряне.
След това, понякога може да е от полза да се провеждат поотделно заседания с целевите групи, вместо да се провеждат пленарни заседания.
Междинен стадий при селекцията на състезателни формати
Предлагаме да има поетапна селекция на състезателните формати. Първо всички участващи заинтересовани лица са поканени да измислят всички видове състезателни формати, независимо дали това е скромна корекция на настоящия формат или това са нови и изцяло иновативни формати. Заедно ще ги оценим според тяхното качество, а след това ще сме в състояние да сведем броя на форматите примерно до 10.
Вторият кръг се състои от количествен анализ (симулации), след което броят на форматите може да бъде ограничен до примерно 6 формата. Освен това, към разглежданите формати може да се добавят незначителни корекции.
Накрая, след поредния кръг от качествени и количествени анализи, броят на форматите може да бъде сведен до 3 формата или дори до 1 формат. Трябва да се реши дали финалното предложение да се състои от едно-единствено предложение, което съответно да бъде прието или отхвърлено, или от три предложения, от които да се направи избор. Ако предложението е едно, тогава трябва да се реши какво ще се прави, ако предложението бъде отхвърлено (придържане към настоящата структура на лигата, да се вземе решение да се поставят на гласуване другите предложения, и т.н.).
Създаване на списък на заинтересованите лица и организация
Работната група прави списък на заинтересованите лица и заедно решаваме как да ги включим. Много от заинтересованите страни може да бъдат групирани в експертни екипи и да провеждат обсъждания на пленарна основа, но за други е по-добре да бъдат интервюирани индивидуално. Нашият съвет е да ги попитаме за техните ръководни принципи и да ги включим в качествения анализ на състезателните формати (вж. също параграф 2.1 Организация и 2.2 График).
Максимална прозрачност
В рамките на работната група вземаме решение за вътрешната комуникация, включително честота, конферентни разговори, срещи в България и инфраструктурата, която ще се използва за разпространение на документацията и междинните резултати. Максималната прозрачност предполага също така и стратегия за Връзки с обществеността. Тъй като ще включим медиите в процеса, има възможност да задържим общественото внимание за целия процес под контрол. От работната група зависи да организира това; Hypercube ще бъдат на разположение за предоставянето на консултации на базата на предишни, подобни проекти.
Първи идеи за резултата
С работната група ще проведем първо обсъждане за аспектите, по които оценяваме различните състезателни формати, напр. резултата (Вж. Раздел 5 за някои евентуални измерения на резултата). Hypercube предоставя предложения и ви каним да ги обмислите по отношение на българския футбол: какво е специфично за българския футбол, какво е решаващо за неговия успех, какви са ограниченията за алтернативна структура на лигата и т.н.
Стартиране на работата с клубовете
По време на пленарно заседание с всички клубове от „А” ПФГ трябва да се договори процесът за вземане на решение. Предвиждаме провеждането на отделна среща за стартиране работата с клубовете от „Б” ПФГ, за да бъдат в течение относно процеса. Процесът на вземане на решения ще бъде на дневен ред.
Част II: Ръководни принципи
При следващото посещение в България в началото на м. май ще обърнем внимание на следните теми:
    •    Водещи принципи от клубовете
    •    Водещи принципи от външни заинтересовани лица
    •    Въпроси относно необходимите данни
    •    Попълване на матрицата за размера на резултатите.
Ръководни принципи от клубовете
В целевите групи обсъждаме какво е важно за клубовете. Какви са нещата, които трябва да се направят и които не трябва да се направят. Всички клубове са поканени да изразят своето мнение и да споделят своя опит. Целта е да има широк списък от ограничения и измерения на резултата. Според нашия опит подобни сесии могат да бъдат много вдъхновяващи и някои може да излязат с алтернативни състезателни формати, което е страхотно.
След това събираме целия принос на клубовете (в цифров вид) върху тегловните коефициенти, които трябва да бъдат прикрепени към всички измерения за резултата. Едновременно с това, всички клубове са поканени да измислят алтернативни състезателни формати и да ги съобщят на работната група.
Ръководни принципи от външни заинтересовани лица
На заседанията с външните заинтересовани лица обсъждаме какво е важно за тях по отношение на българския футбол и структурата на лигата. Какви са нещата, които трябва да се направят и които не трябва да се направят, когато става въпрос за оптимизиране на телевизионното внимание? Какви са нещата, които трябва да се направят и които не трябва да се направят, когато става въпрос за спонсориране на приходи? За някои от заинтересованите лица, които желаем да включим, може да е по-добре ако те бъдат интервюирани индивидуално.
Hypercube прави предложение за въпросник, който може да бъде водещ по време на тези сесии и интервюта. Работната група ще разгледа първо въпросника.
Изискване за данни
Hypercube притежава значителен опит обхващането на цикъла и извеждането на точните съотношения на повърхността. В основата ще бъдат данните за:
    •    Крайните резултати от мачовете през последните пет сезона (2010/11 – 2015/16)
    •    Посещаемост на мачовете през последните пет сезона
    •    Телевизионна публика през последните пет сезона
    •    Телевизионни  приходи от последните пет сезона
    •    Капацитет на стадиона и GPS координати
    •    Финансови цифри за клубовете през последните пет години
    •    Демография на България
    •    Икономика на България (разбивка по региони)
За един добър анализ са необходими данни от последните пет сезона. Въпреки това, резултатите от анализа ще се подобрят при наличието на повече данни. Следователно, въз основа на усилието за събиране на данни, е възможно включването на повече данни.
Всеки клуб и други заинтересовани лица може да ни задават въпроси относно тези необходими данни по време на нашето посещение през м. май.
Какво е измерение (размери) за резултата и какво е значението на тегловните коефициенти!?
Алтернативните състезателни формати ще бъдат оценени спрямо измерението за резултата. По този начин, измеренията за резултата представляват нашите ръководни принципи. Вие ще вземете решение за измеренията за резултата, които са от значение за случая с България, но примери за това са:
    •    Спортна дейност
    •    Качество на спортната дейност
    •    Състезателен баланс (Двата противникови отбора са с подобна сила?)
    •    Напредък на състезанието (Какво е относителното влияние на всеки мач върху крайния резултат в състезанието?)
    •    Календар
    •    Брой на дните с мачове
    •    Брой мачове
    •    Посещаемост
    •    Мач, клуб и лига
    •    Телевизионна аудитория
    •    Мач, клуб и лига
    •    Финанси
    •    Приходи от Matchdays
    •    Приходи от телевизия
    •    Приходи от евротурнирите
    •    Търговски приходи
Един формат може да устройва състезателния баланс, но да е лош за търговските приходи, докато друг може да се отразява добре на търговските приходи, но да е лош за състезателния баланс. С оглед да се отсъди кой е по-добър като цяло, ние придаваме тегловни коефициенти към всяко измерение на резултат. Цялостната оценка на един формат след това е сумарната стойност от неговия резултат от всички измервания на резултата, умножени по тегловния коефициент на съответното измерване на резултата.
Забележка: Разбира се, има ограничения, които са приложими извън тези измервания на резултата (напр. Правилника на УЕФА), а всички формати ще бъдат сравнени с тези ограничения по време на качествения анализ.
Забележка: Както беше посочено по-горе, важно е да се разбере, че състезателният формат може да е от полза за някои клубове, но да е неизгоден за други отбори. Например, ако най-добрите клубове играят повече мачове един срещу друг, това означава че техните мачове по принцип са по-атрактивни, но това също така предполага, че класираните на по-долни места отбори ще играят по-малко мачове срещу най-добрите отбори, което означава че тези отбори губят някои от атрактивните мачове. Как да се оценят тези противоречиви отражения е нещото, което би следвало да се уреди най-напред
Hypercube предлагаме да се сортират клубовете в референтни групи на базата на нашия анализ на данните, към които да се приложи тежестта. В работната група ще бъде изработено предложение и след това то ще бъде споделено с всички клубове за допълнения и съгласуване.
Забележка: Вж. повече в Приложение С, където нашия подход е илюстриран чрез случая с Дания.
Част III: Обхващане на цикъла на спортната икономика
Подходът на Hypercube се отличава с иконометрично моделиране, което се базира на факти и цифри. В крайна сметка, алтернативните състезателни формати се оценяват със средствата на симулации. Ние ще проведем състезанията хиляди пъти и ще следим тяхното развитие по отношение напредването на състезанието (какво е значението на мача за резултата от състезанието), привлекателността на мачовете за публиката и следователно също така върху всички други измерения на резултата.
С оглед да бъдем в състояние да направим надеждни прогнози за всички тези измерения, първо трябва да обхванем спортния икономически цикъл. При повишаване на вашата спортна мощ, повече привърженици ще идват на стадиона и ще ви гледат онлайн и по телевизията, което ви прави по-привлекателни за спонсориране. Тези допълнителни приходи ще позволят да инвестирате в спортната сила. Или в обратния случай, намаляването на спортната сила ще ви накара да се представяте по-зле също и при другите измервания. (Вж. тук за повече информация по тази тема.)
Събиране на данни
Вече имаме част от необходимите данни: резултатите от мачовете от „А” ПФГ. Първият ни контакт при
допълнителното събиране на данни ще бъде с БФС. За финансовите данни на клубовете може да се наложи да запитаме клубовете поотделно, а за телевизионната публика може да е необходимо да запитаме телевизионния оператор. Данните относно демографията в България може да се изтеглят от статистическата служба на България.
Неоповестяване на данни
Hypercube ще подпишат споразумение за неоповестяване на данни, което да гарантира на всички клубове, че техните данни ще се използват единствено за анализите на структурата на лигата и че конкретните данни за този клуб няма да бъдат оповестявани (на други освен на самия клуб).
Индекс Евро Клуб
Таблицата на лигата не е най-надеждният показател за спортната сила на клуба: една победа срещу силен противник ви дава същите три точки, както и победа срещу слаб противник, докато в първия случай резултатът е много по-впечатляващ. А вчерашният мач ви казва много повече за силата на отбора, отколкото неговите мачове преди шест месеца или преди пет години. Разработихме Индекса Евро Клуб, за да се вземат предвид точно тези аспекти. (Прочетете повече относно Индекса Евро Клуб (Euro Club Index) и проверете последните класирания). Индексът Евро Клуб предоставя обективна мярка за спортна сила, като се има предвид факта, че той е отличен за прогнозиране на резултатите от мачовете (който е по-добър от този на букмейкърите) и резултатите в лигата.
Също така, Индексът Евро Клуб ясно показва тенденцията в българския футбол. Клубовете в „А” ПФГ” падат в своята резултатност, особено при започването на сезона.
Развитие на Индекса Евро Клуб
 
Идентифициране на тенденциите, критични фактори за успех (КФУ) и тенденция за прекъсване на екзогенни фактори
С помощта на статистическия анализ на данните ще определим съответните и значими корелации и по този начин да обясним цикъла на спортната икономика. След това сме в състояние да установим тенденциите и да идентифицираме критичните фактори на успеха, които са движещите сили след тези тенденции. Екзогенните фактори също са взети под внимание като например икономика: цялостното състояние на националната икономика не може да се влияе от промените във футбола, но икономиката има отражение върху футбола.
Корелациите, които ще тестваме включват:
    •    Спортно качество срещу Общ приход
    •    Разходи за отбора срещу Спортно качество
    •    Посещаемост срещу Приходи от спонсорство
    •    Популация и разстояния срещу Посещаемост
    •    Местен брутен вътрешен продукт (БВП) срещу Приходи от спонсорство
    •    Спортно качество на състезаващите се отбори срещу Посещаемост и Телевизионни зрители
    •    Състезателен баланс срещу Посещаемост и Телевизионни зрители
    •    Напредък на състезанието срещу Посещаемост и Телевизионни зрители
    •    Посещаемост срещу Телевизионни зрители
    •    Седмица от годината срещу Посещаемост (влиянието на празничните дни)
Економетрично моделиране
Накрая прилагаме констатациите в моделите, които вече имаме, за провеждането на симулации на различните състезателни формати.
Също така, резултатите (в цифров вид) ще бъдат споделени с всички клубове и, естествено, бихме желали да чуем дали те са в съответствие с опита, с който самите клубове разполагат.
Тази част от проекта ще бъде извършена в нашите офиси в Холандия.
Част IV: Алтернативни формати
По време на второто ни посещение в България през третата седмица на м. май ще обърнем внимание на следните теми:
    •    Представяне на резултатите от анализа на данните според описаното в Глава 5
    •    Определяне и обсъждане на качествените алтернативни формати с всички заинтересовани страни.
Определяне на алтернативни формати
Това е най-вълнуващата част от процеса! Всички клубове са поканени да участват и да представят състезателните формати, които обмислят.
В работната група ще бъдат събрани всички предложения, а ние ще проведем едно колективно обсъждане (брейнсторминг), за да измислим още нещо или да коригираме предложените формати, така че да ги направим още по-привлекателни (на пръв поглед). Това може да са скромни корекции в настоящата структура на лигата, но също така може да са много иновативни формати. Следните особености на структурата на лигата може да ви осигурят входните точки за измислянето на нови формати.
    •    Брой на отборите
    •    Брой на мачовете
    •    1x кръг всеки срещу всеки
    •    2x кръга всеки срещу всеки
    •    Плейофи
    •    С отпадане
    •    Всеки срещу всеки
    •    Разделена лига
    •    Регионални дивизии
    •    Увеличаване броя на дербитата
    •    Правила за изпадане и преминаване в по-горна дивизия
    •    (Ограничения по отношение на минималния брой на участващите младежи)
Предварителен качествен анализ
Списъкът на алтернативните състезателни формати първо ще бъде оценен по отношение на качеството. Може да има очевидни недостатъци или слаби места в някои от тях, така че те лесно да бъдат отхвърлени. Други може да са твърде отдалечени, да са в противоречие с регламента (на УЕФА) или да изискват твърде голямо основно ремонтиране на ”А” ПФГ по отношение на „Б” ПФГ. Този анализ ще бъде извършен в работната група.
След това ще направим първата селекция на състезателните формати. Останалите формати (приблизително 10) ще преминат през количествен анализ. Форматите и причините за отхвърляне или одобрение ще бъдат съобщени на клубове на електронен носител. Естествено, техните реакции може да доведат до изменения.
Забележка: при всички случаи настоящата структура на лигата ще бъде включена във всички етапи на анализа. Тя ще бъде еталон за всяка оценка.
Част V: Съсредоточаване върху най-добрия формат/формати
По време на третото посещение в началото на м. юни ще обърнем внимание на следните теми:
    •    Представяне на резултатите от симулацията на алтернативните формати;
    •    Съсредоточаване върху ограничен набор от алтернативни формати с всички заинтересовани лица.
Количествен анализ
Състезателните формати, които са получени като най-добро изпълнение на ръководните принципи, сега ще бъдат анализирани в количествено отношение. Нашите модели за състезателна симулация ще бъдат коригирани, за да ги приспособим спрямо спецификата на тези състезателни формати.
Симулациите функционират по следния начин:
    •    Индексът Евро Клуб предоставя коефициентите за превъзходство за мача;
    •    Случайни числа в комбинация с коефициентите за превъзходство за мача решават виртуалния резултат;
    •    Състезателният формат определя как се развива състезанието (или симулацията).
    •    Провеждаме подобни на това състезание хиляди пъти.
За всяка симулация следим как се развива резултатността при всяко измерване на резултата. Спомнете си, че вече имаме динамиката на българския футбол на място. Това в последствие показва какво ще бъде въздействието на въпросния формат.
Качествен анализ с външни заинтересовани лица
По време на друг кръг от заседания с експертни екипи, ние ще ги информираме относно посоката, в която отива процесът, кои формати все още са в процес на разглеждане и ще поискаме тяхното становище. В работната група ще решим с кого ще е полезно да разговаряме на този етап от процеса. Нашия съвет е представен в Параграф 2.2
Втора селекция
Най-добрите формати за окончателния анализ се избират, когато резултатите са под формата на количествен анализ и експерти (приблизително 6). Може да бъдат предложени незначителни корекции, за да бъдат още по-вече подобрени. Това се извършва с работната група. Форматите се споделят с кубовете в дигитален формат и естествено работната група е отворена към всякакви коментари от тяхна страна.
Допълнителен количествен анализ
След финалните поправки в състезателните формати, ние повтаряме количествения анализ.
Окончателна селекция
Когато всички резултати са налице може да се направи окончателната селекция. Въз основа на качествени аргументи и резултатите от форматите (както общо, така и въз основа на всички измервания на резултата поотделно), определяме най-добрия формат или формати (максимално 3).
Това се извършва по време на пленарна сесия с всички клубове (сортирани съобразно дивизията).
Част VI: Докладване и вземане на решение
Оценка и доклад
С оглед на резултатите и окончателната селекция, Hypercube изработват проект за доклад. В доклада представяме следните теми:
    &
Следвай ни:

Carlsberg "Домът на Феновете" е новата секция на Sportal.bg за игри. С регистрацията си Вие ще можете да персонализирате Вашето съдържание и да участвате в нашите игри за страхотни награди.

Регистрирай сe

Още от БГ Футбол

Виж всички