Linkedin е компания, която изгради и поддържа едноименната онлайн социална мрежа за търсене и установяване на делови контакти. Основана през 2002г., реално стартира работа през 2003г. Към Октомври 2015г, те имат над 400 милиона потребители и са достигнали повече от 200 държави и територии. Техният офис в Сан Франциско отвори врати съвсем скоро - март 2016 година. Там съществува зала с татами, което е с лика и мотивите на компанията, наети са професионални инструктори по бойното изкуство, които да напътстват правилно служителите и да съблюдават процеса.
Разбира се, шефовете от Linkedin не са „измислили топлата вода“ сами. Компанията на стойност 200 милиарда - Google и GovSmart Inc, друг IT гигант, предлагат безплатни уроци по Бразилско Джу Джицу на своите служители вече повече от шест години.
Това, което ръководителите забелязват е, че всички позитивни аспекти на спорта започват да оказват влияние върху личностното развитие и атмосферата в работната среда. Самозащита, по-добра форма, изхабяване на физическа енергия, премахване на стреса, социално взаимодействие, чувството да си в екип и още много други ползи са не само възможни, но и гарантирани при инкорпорирането на Бразилско Джу Джицу на ежеседмичен принцип.
Изпълнителният директор на мултимилионната GovSmart Inc, която е една от най-бързо развиващите се IT компании в света, счита, че голяма част от техния успех се намира на татамито. Самият той е лилав колан под Педро Сауер и тренира бойния спорт от 10 години. Според него Бразилското Джу Джицу е успяло осезателно да повиши увереността на неговите служители.
„Виждаш точно какъв човек е някой. Не можеш да кажеш, че истински познаваш някого, ако никога не си тренирал с него. Забелязвам физически по-дребни хора, които първоначално са сприхави, да започват да се чувстват много по-спокойно и уверено. Забелязвам и големите, по-наперените да показват повече смирение, защото ги доминира някой, по-дребен от тях. Това е полезно за връзките между хората в организацията.“ споделя Брент Лиланд - изпълнителен директор на GovSmart.
Подобренията в работния и социалния "хабитат" на компанията не са останали незабелязани и от вицепрезидентът Адам Дийн:
„Когато се окажем в стресова ситуация и оборудването, което доставяме е от критична важност за нас, вече повече хора могат да запазят хладнокръвие, за да премине всичко по план.“
Физическото и менталното състояние на хората, движещи дадена фирма е от огромно значение за нейната успеваемост. Предоставянето на нужните условия, които допринасят за развитието и благосъстоянието на служителите ще ги мотивира и ще ги направи не само по-продуктивни в работните часове, но и ще изгради нов тип връзка между работодател и работник.
Високите етажи на управлението в големи и иновативни компании осъзнават, че изграждането на подобна позитивна обстановка неминуемо довежда до по-сплотен екип от служители, които посещават работното място щастливи всеки ден, вярващи, че техните началници целят най-доброто не само за фирмата, но и за хората, които я съставляват. Вярно е, че главната цел на повечето от нас да работят е заплащането, но какво става когато то започва да отстъпва в приоритетите, чувството на удовлетвореност го надмине и започнем да се гордеем все повече с екипа и компанията, от която сме част?