Друг самолет е бил на косъм от същата трагедия като тази с отбора на Чапекоензе в минутите преди разбиването и той е оказал влияние върху последвалото. Както вече няколко очевидци съобщиха, пилотът на самолета с футболния тим е сигнализирал летището в Меделин за недостиг на гориво и е поискал приоритетно кацане. Оказва се обаче, че то е било отказано заради друго такова кацане, което вече е било в действие и е нямало как да бъде спряно.
Става дума за редовен пътнически полет от Богота до Сан Андрес, който обаче е бил принуден да кацне в Меделин заради изтичане на гориво от резервоара. За това разказва пътничката Майса Брито.
По тази причина аеропланът с футболистите е трябвало да остане да кръжи за около 7 минути в очакване на разрешение за кацане. Точно тогава обаче пилотът сигнализира и за проблем с електричеството, след което следва изчезването от радарите.
"Ако на тях им беше разрешено кацане преди нас, сигурно нашият самолет щеше да остане без гориво във въздуха", разказва Брито в профила си във Facebook.
Отделно една от стюардесите на полета й обяснила, че вината за катастрофата на полет LMI 2933 е в неговия екипаж заради факта, че е потеглил с недостатъчно гориво.
"Никой не разбра какво се случи - децата плачеха, другите хора пищяха, всеки беше изплашен", добавя Брито.
Все още разследващите не са съобщили нищо официално по темата. Черните кутии на падналия самолет са намерени и предстои да се разкрие информацията от тях.