Volvo Trucks 1926: Началото на историята

Volvo Trucks 1926: Началото на историята

20-те години на миналия век са период на бърз прогрес за камионите и транспорта с тях. В началото на десетилетието те са старомодни, често снабдени с верижно задвижване и огромни гуми, а шофьорите са били пряко изложени на колебанията в температурата и атмосферните условия. Когато първият камион на Volvo излиза през 1928 година, той е с карданно задвижване и пневматични гуми, а водачите му - в напълно затворена кабина.

Дори в тези пионерски стъпки от развитието на големите машини, Volvo trucks са създавани на много високо ниво с устрем към надеждност и качество. Това може да се забележи най-силно при сравненията им с камиони, правени не в Швеция и без понятие от суровия климат на север и пътищата им.

Серия 1 и 2

Volvo започва работа по камионите в края на 1926 година, подготвяйки се за производството им, стартирало през април 1927 година. През февруари 1928 година първият камион напуска завода в Гьотеборг, Швеция (по това време производството на леките автомобили и камионите преминава по една поточна линия). Известно е, че търсенето в Швеция на шведски возила е доста скромно и затова очакванията към новия сегмент не са големи.

Неочакван успех

В контраст с ниското търсене на леките им автомобили, първият Volvo truck жъне огромен и неочакван успех. Оригиналният план е пускане на пазара на 500 камиона с 4-цилиндрови двигатели, а на по-късен етап - представяне на по-мощните машини с 6-цилиндрови мотори. 500-те камиони са продадени за отрицателно време и планирането и производството на Серия 2 започва веднага. Серия 1 далеч не е най-мощната с 4-цилиндровия двигател, доставящ едва 28 к.с. Официалният максимален товар е в рамките до 1 500 кг, но хората често са го удвоявали, разчитайки на солидния му дизайн.

3-степенна скоростна кутия и ергономия

Скоростта на Серия 1 е в границите на 40 до 50 км/ч - разбира се, по-малко при максимален товар, особено в хълмисти местности. Шофирането е улеснено от тристепенната скоростна кутия и ергономията, позволяваща сравнително ниско ниво на шум за водачите. Това е моделът, при който, подобно на камионите от средата на 30-те години, награвянето е ограничено до топлината, излизаща от двигателя, който е отделен от шофьорската кабина с метален пласт.

Проект изцяло на Volvo

Серия 1 е непретенциозен опит, който постига успех далеч отвъд очакванията благодарение на суровия си и прост стил. За разлика от много други камиони от тази ера, той е дело само и единствено на Volvo - от външния му вид до двигателя и скоростната кутия. Той е представян без кабина, но при желание на клиентите е била поръчвана отново от завода на Volvo, вместо от независим конструктор, какъвто е бил навикът тогава.

Серия 3 и 4

След слабите продажби на автомобилите с 4-цилиндровия двигател през първите години, изненадата от успеха на Volvo trucks е огромна. Първите 500 камиона са намерили собствениците си за приблизително 6 месеца, докато планът е бил това да стане за около 2 години. Друга партида излиза на пазара, изцяло в отговор на търсенето.

...но време за почивка не остава

След първите две години от неистовото оживление на Volvo е невъзможно производителите да забавят топката. Това води до няколко възможни модификации в новите серии - 3 и 4 в сравнение с първия Volvo truck от февруари '28.

Въпреки факта, че сега камионите стават по-мощни, тогава Volvo има възможността за периода от шест месеца да създаде нов, по-силен двигател от оригиналния 4-цилиндров с 28 кс. Предишните били с по две предавки на задните мостове, а новите - с една, което подобрило поведението на пътя, но намалило максималната скорост.

Улеснено управление

Първият камион е с размери, сходни на първите леки автомобили на Volvo - 1 300 мм и това създава сериозни проблеми по шведските пътища, които са не са в добро състояние. Всъщност представляват един коловоз, в който Volvo Truck просто не може да влезе. Поради тази причина следващите серии са по-широки с 160 мм, което става възможно с преместването на задните пружини извън рамката. Това прави звука на сериите 3 и 4 отличаващ се от този на първите камиони.

Ефективно производство

В много отношения втората версия пасва далеч повече на икономичното серийно производство. Красивият дървен волан например, бил заменен от по-стандартизирания бакелитен, с който се постига оптимизиране на разходите.

Серия 3 и 4 става още по-успешна и намира почитатели сред собствениците на автобусни компании, които използват Volvo trucks като основа за простия, но надежден транспорт с бусчета. Те са произвеждани с шасита за камиони и дървени рамки, покрити с пласт от стомана за по-голяма сигурност.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички