Peugeot 3008 DKR - готов за действие (Видео)

Peugeot 3008 DKR - готов за действие (Видео)

От тестовите сесии до истинските състезателни условия

Ерфуд в Мароко и Испания са избрани за тестови бази на Peugeot в последните години, тъй като съдържат по малко от всичко и предлагат условия, които ще бъдат в общи линии същите като видените на рали Дакар, стартиращо след малко над три месеца. Двете изпитвания на PEUGEOT 3008 DKR, направени до този момент, за да потвърдят работата на инженерите на Peugeot, вървят много добре, но нищо не може да замени емоциите на истинското състезание.

За Peugeot, мисията на рали Мароко ще бъде да валидира финалната тестова програма за новия състезателен автомобил, който се възползва от редица подобрения в сравнение с предшественика си, победител в рали Дакар и рали Пътят на коприната.

Тестовата работа на Peugeot по 3008 DKR до момента е съсредоточена върху усъвършенстването на аеродинамичния пакет, като автомобилът има различна форма тази година, подобрения в окачването с цел да се увеличи проходимостта му, увеличаване на въртящия момент на двигателя  – което ще е особено полезно, когато се стигне до преодоляване на дюните – и изпитване на климатроника: от изключително значение за извличане на максимума от човешкото представяне на звездния отбор.

"Усъвършенствахме редица детайли на PEUGEOT 3008 DKR като окачването и управляемостта на двигателя: всички тези подобрения имаха огромно значение", обяснява Карлос Сайнц (с навигатор Лукас Круз). "Не е толкова голяма промяна, каквато имахме миналата година с изцяло нов автомобил. Преминахме няколко тестове в Испания и Мароко и сега предстои ралито, така че имаме много добър план да пристигнем по най-добрия възможен начин. Ще е наистина много натоварено отсега до края на годината. Ралито в Мароко е много важно събитие, тъй като там може да се уверим, че автомобилът е в най-доброто възможно състояние за старта на Дакар".

Тестван и одобрен от звездния отбор

Сирил Депре  – който ще пилотира PEUGEOT 2008 DKR в Мароко тази година – вече е печелил пет победи на Дакар при мотоциклетите, но след две участия на Дакар с автомобил отбеляза забележителен прогрес това лято, като спечели рали Пътят на коприната с навигатор Давид Кастера, от Москва до Пекин, изключително трудно трасе, по-дълго дори от епичното Дакар.

"Не искам да издавам всички тайни на новия автомобил, но имаше много работа зад кулисите, като започнахме оттам, където финиширахме на Дакар през януари. Усещам значително подобрение в стабилността и окачването, и работихме много и върху издържливостта. Дакар е едно от най-тежките състезания в света, затова се нуждаете от автомобил, който просто не спира. Същото се отнася и за пилотите, затова ще се фокусирам в голяма степен върху физическата си подготовка", заяви Депре.

Стефан Петерханзел – най-успешният пилот в историята на рали Дакар – също е важна част от кампанията по разработката с навигатор Жан-Пол Котре. Той коментира: "За мен бе удоволствие да спечеля 12 победа на рали Дакар с Peugeot тази година и категорично целта е да се опитам да го направя отново, макар че може би най-силното състезание отново ще дойде отвътре! Много съм щастлив от начина, по който върви тестовата програма досега и, разбира се, всички ние ще следим с огромен интерес напредъка на Карлос и Сирил".

Една от най-големите звезди на тазгодишното рали Дакар бе деветкратният световен рали шампион Себастиан Льоб (с навигатор Даниел Елена), който спечели най-много етапи от всеки друг и водеше през цялата първа седмица. Той изпълни задълженията си по изпитванията наред с рали крос програмата си с Peugeot тази година и разнообразният му опит от редица различни дисциплини помогна значително на Peugeot в разработката на най-новия модел.

Льоб добави: "Очевидно имам още много да уча за крос-кънтри и рали Дакар, тъй като тази година бе моят едва първи опит в това. Но вече завърших много тестове в Мароко миналата година и се състезавах в ралито, така че вече започвам да имам представа за този вид терен. Усещам, че мога да напредна най-вече на етапите с пясъчни дюни, затова се фокусирам основно върху тази сфера".

Снимки: Red Bull Content Pool / Flavien Duhamel

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички