Бира с етикет "Петър Стойчев" се превърна в хит на пазара в Канада. Светлото пиво с градуси 4,6 се продава основно на територията на Квебек – най-голямата по площ провинция в страната и население от близо 8 милиона души, но се харчи и в супермаркетите в Монреал.
Бутилката се продава за 4,9 канадски долара.
Причината Петър Стойчев да се появи със собствен етикет на бира е изключителната му популярност в канадските спортни среди, капитализирана от пивоварната, чиято търговската стратегия е да пуска серии с известни личности.
Световният и европейски шампион в открити води има общо 22 победи на маратоните в Робервал (11) и Магок (11). На първенството на планетата в Монреал през 2005 г. пък се окичи с бронз на 10 и 25 км. Записвал е и други триумфи в Канада.
Стойчев разкри пред BGswim.com, че е бил потърсен от производителя на бира и е дал съгласието си името му да се появи върху търговски продукт с единственото условие с част от приходите да бъдат подпомагани организационните комитети, на състезанията, в които доминираше и получи прозвището си "Краля на езерото".
Интересното е, че това не е първият случай, в който името и образът на четирикратния участник на олимпийски игри се използва с комерсиална цел. За стартовете на Световната купа в Аржентина преди 10 години бившият служебен спортен министър приветстваше клиентите на McDonalds.