Броени часове преди тренировките и квалификациите на най-очакваното състезание в света на моторните спортове "24 часа на Льо Ман", колегата Емилиян Стойков от "Евроспорт" споделя с вас своята гледна точка за моментната форма на производителите и очаквания за представянето им.
Защо „Порше” и „Тойота” са големите фаворити? Защо трафикът ще бъде най-голямото предизвикателство? Кои са основните конкуренти в клас GT Pro? Отговорите на тези въпроси можете да откриете в приложения анализ.
"Евроспорт" ще излъчи 38 часа от мястото на събитието, включително цялата 24-часова надпревара. Свободната тренировка и квалификациите ще се проведат на 14 и 15 юни, а прякото предаване на старта на голямото състезание започва в събота (17 юни) от 15:00 българско време.
„Порше” и „Тойота” са фаворитите в „24 часа на Льо Ман”
Основни фаворити тази година в „24 часа на Льо Ман” ще са двата големи производителя „Порше” и „Тойота”. Японците спечелиха първите две състезания от световния шампионат за издръжливост на „Силвърстоун” и „Спа”, а на предварителния тест в Льо Ман прототипите им окупираха първите три места. Според повечето специалисти, в „Порше” са пренебрегнали началото на сезона за по-добрa подготовка за Льо Ман в опит за спечелване на трета поредна победа. Германската марка ще стартира с два автомобила – с номер 1 ще са Нийл Яни, Ник Танди и дошлият от „Ауди” Андре Лотерер, докато с номер 2 ще бъдат Брендан Хартли, Тимо Бернхард и Ърл Бамбър. Така само половината от пилотите в тазгодишния екип бяха част от LMP1 програмата на „Порше” през миналата година и в тренировките ще бъде изключително важно състезателите да се напаснат един към друг и да синхронизират изискванията си към настройките.
За първи път „Тойота” е отборът с три прототипа – колата с номер 7 ще бъде резервирана за Майк Конуей, Камуи Кобаяши и Стефан Саразен. С номер 8 ще са Себастиан Буеми, Антъни Дейвидсън и Казуки Накаджима, докато допълнителният прототип с номер 9 ще бъде управляван от Никола Лапиер, Юджи Кунимото и трикратния шампион в WTCC Хосе Мария Лопес, който ще направи своя дебют в 24-часово състезание. Екипът на „Тойота” ще се опита да спечели за първи път в историята си след като през миналата година изпусна победата в последната обиколка. Засега не се очаква дъжд, което означава, че дистанционният рекорд ще е под заплаха.
Малките разлики между „Порше” и „Тойота” ще мотивират спринтово темпо през цялата дистанция, а най-голямото предизвикателство ще бъде трафикът, защото към обичайните трудности се добавя това, че тази година клас LMP2 ще е много по-бърз на правите отсечки, заради използването на нови двигатели и шасита. Така задминаването на по-малките прототипи ще бъде изключително сложна задача.
В клас GT Pro интригата също е сериозна. През миналата година спечели „Форд” с новия си GT модел и американците отново ще са водещи фаворити, след като спечелиха на „Силвърстоун”. По време на основния тест те бяха доста бавни, но е вероятно изоставането да е умишлено с цел избягване на опит за изравняване на силите от страна на организаторите. Основните съперници ще са „Ферари” с модела 488 и в по-малка степен „Корвет” с C7R. Автомобилите на „Форд” и „Ферари” ще имат подчертано предимство, заради двигателите си с турбина, докато сред марките, използващи атмосферни агрегати, ще са „Порше” и „Астън Мартин”.
Свободната тренировка и квалификациите ще се проведат на 14 и 15 юни, а стартът на голямото състезание е в събота, 17 юни от 16:00 българско време. Всяка секунда от събитията в Льо Ман, включително цялата 24-часова надпревара, ще се излъчи на живо в ефира на Евроспорт, като прякото включване за развяването на зеления флаг ще започне в 15:00.