От следващите повторения става ясно, че Алонсо излиза от очертанията на пистата след контакт с Маса и Фернандо обвинява Фелипе по радиото.
“Не е лесно да го следвам”, съобщава Хамилтън на тима си, визирайки Фетел, който е с 2.5 секунди пред него в седмата обиколка. Комуникацията с другия пилот на Мерцедес е: “Валтери, най-важното в момента е да вдигнем темпото, ако е възможно”. От Пирели напомнят, че Ботас има плоско петно на гумите си от вчерашната квалификация. Хамилтън наваксва две десети в последната, 12-а обиколка. “Това е критичен момент от състезанието, Люис. Дай всичко от себе си”, окуражават го от Мерцедес.
Стюардите обявяват, че ще разгледат инцидента между Ботас, Райконен и Верстапен, а колкото до Алонсо и Маса - няма да предприемат нищо.
В 13-ата обиколка Алонсо влиза в бокса и получава нови гуми софт. Връща се на пистата 14-и, докато за същото упражнение отива съотборникът му Стофъл Вандоорн. В питлейна става напечено - Магнусен и Сайнц влизат в един и същи момент. Пилотът на Хаас първи получава гуми и остава по-напред, но Сайнц се опитва да го изпревари на изхода и завършва в тревата.
В 15-ата обиколка за смяна отива и Фетел. Ферари правят добро спиране, но Себастиан излиза зад Уилямс. “Това е шансът ти, Люис”, веднага казват от Мерцедес на Хамилтън. Британецът записва най-бъза обиколка, докато Фетел изпреварва Рикардо.
Стюардите отново обявяват, че няма да наказват Ботас, Райконен и Верстапен. След това Фетел записва най-бърза обиколка с новите си гуми.
Хамилтън дава всичко от себе си и докладва: “Мога и повече, ако трябва, но…”, едва поемайки си въздух. “Но това не е най-подходящият момент”, допълва Люис, докато е на 2 секунди от Фетел. “Сега създаваме възможности за по-късно в състезанието”, отговарят му от Мерцедес. След малко Хамилтън влиза в бокса. Така в 21-вата обиколка Люис преминава към медиум смеси. След малко за гуми отива и Даниел Рикардо и Ботас повежда от Фетел и Хамилтън, но пък Валтери не е влизал в бокса. Дали ще успее Фетел да го изпревари?
Себастиан отваря DRS-a и се опитва да атакува финландския пилот на Мерцедес, но той се защитава от вътрешната страна. След малко Фетел опитва отново и този път успява, като преди това Ботас допуска грешка при 10-и завой и блокира колелата си.
В крайна сметка Себастиан губи над три секунди зад Ботас спрямо Хамилтън и сега ще трябва да даде много газ, за да навакса. В 27-ата обиколка Валтери влиза в бокса и получава нов комплект медиум. В това време Хамилтън пита отбора какво е темпото на Фетел и отговорът е, че благодарение на деградацията на гумите, ще може да се задържи близо.
Себастиан все още не е слагал по-бавните медиум смеси, за разлика от Люис.
До 30-ата Фетел вече си е създал преднина от 6.1 секунди пред Хамилтън. Ботас прави по-добри обиколки от съотборника си заради по-новите гуми. От Мерцедес напомнят на Люис: “Първо трябва да отговорим на темпото на Фетел, а след това да затворим дистанцията”. Напомнят му, че в края на състезанието Фетел ще е с медиум смеси.
Алонсо влиза за втори път и получава медиум, но ще успее ли да спечели точки пред родна публика? Жълти флагове заради Маса, който се докосва до Вандоорн при първи завой. Пилотът на Макларън се озовава в чакълa със счупено окачване. Пореден труден уикенд за тима от Уокинг.
Механиците на Мерцедес са в готовност в питлейна, но само блъфират, нито един от пилотите им не идва. След малко се появява Хамилтън, който влиза от втора позиция и получава гуми софт. Връща се на пистата без да губи второто място. В същата обиколка за гуми отива и Фетел, взима медиум. Излиза почти гума до гума с Хамилтън и надделява. “Това беше опасно”, казва Хамилтън по радиото. Люис се опитва да си върне позицията при първи завой. В този момент отново жълти флагове - този път заради Ботас, който е спрял на пистата и от болида му излиза пушек.
Първият, облагодетелстван от отпадането на Ботас, е Даниел Рикардо, който току-що бе преминал към гуми софт. Това е първото отпадане на Валтери този сезон. Рикардо, благодарение на по-новите си гуми, записва най-бърза обиколка. Назад Паскал Веерлайн със Заубер прави чудеса - германецът е седми и държи зад себе си Карлос Сайнц с Торо Росо.
Нещата са напрегнати за всички - Хамилтън моли инженера си да млъкне и да го остави да се съсредоточи върху карането. Това помага и Люис атакува успешно Фетел при първи завой. “Не се предавай, той ще има проблеми с гумите”, казват Ферари на Фетел.
Стюардите обявяват, че няма да разглеждат инцидента между Хамилтън и Фетел, но пилотът на Мерцедес има и други проблеми - съобщава, че задните му гуми прегряват и пита какво да прави. Ферари явно са слушали радиото на Мерцедес и веднага докладват на пилота си за трудностите на Хамилтън. “Усетих още преди няколко обиколки”, отговаря Фетел.
“Хайде да преминем към план C?”, питат Ферари Фетел. Отговорът е: “Не знам, май Хамилтън не си ползва гумите докрай”. Дали става дума за още едно спиране за софт?
В 57-ата обиколка Хамилтън води с 3.8 секунди. Британецът бе с 0.3 секунди по-бърз в предишната обиколка и Мерцедес му казват да запази дистанцията, за да не може Фетел да премине към стратегия с три спирания. 3 обиколки по-късно Фетел се е приближил с 0.7 секунди, но не може да си позволи три спирания. След това пилотът на Ферари влиза в трафик и попада на Маса при 10-и завой, който както в Русия, така и тук му попречва. “Защо винаги трябва да е Маса”, пита реторично Фетел.
3 обиколки до финала, разликата между първия и втория е 3.3 секунди. Но те се оказват недостатъчни за Фетел да настигне Хамилтън и така трикратният световен шампион печели Гран При на Испания. Себастиан финишира на 3.4 секунди, но поне остава лидер в класирането при пилотите. Трети финишира Даниел Рикардо и така си осигурява първия подиум този сезон.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg