Електризиращо: MINI Cooper S E Countryman ALL4

Електризиращо: MINI Cooper S E Countryman ALL4

Типичната за MINI радост от шофирането вече се превръща в едно устойчиво въодушевяващо изживяване. MINI Cooper S E Countryman ALL4 е първият модел на британската премиум марка, при който Plug-in хибридното задвижване открива възможността за чисто електрическа мобилност при нулеви локални емисии, която въодушевява със спортна пъргавина и уверена многостранност. Ефективният устрем напред се осигурява от трицилиндров бензинов двигател и синхронен електромотор. Общата им системна мощност е 165 кВт/ 224 к.с. Не по-малко впечатляващи са средният разход на гориво от 2.3-2.1 л/ 100 км и емисиите на СО2 от 52-49 гр/ км (данни при тестовия цикъл на ЕС за Plug-in хибридни автомобили). MINI Cooper S E Countryman ALL4 е идеалният автомобил за градските целеви групи, които при всекидневното придвижване от дома до работното място и обратно искат да се възползват от преимуществата на чисто електрическата мобилност, а в края на седмицата – на неограничената пригодност за дълги пътувания.

MINI Cooper S E Countryman ALL4 комбинира гъвкавата пространствена концепция на най-големия член на новото поколение модели с устойчивостта на технологията eDrive на BMW Group и електрифицираното задвижване на четирите колела. При него предните колела се задвижват от двигателя с вътрешно горене, а задните – от електромотора. MINI Cooper S E Countryman ALL4 може да се движи чисто електрически не само в града, но и далеч отвъд него – с максимална скорост от 125 км/ ч и пробег от до 42 км. А с мощността на двата си двигателя то може да осигури радост от шофирането и отвъд пътищата с твърда настилка. „Plug-in хибридното задвижване подхожда перфектно на новото MINI Countryman, защото то предлага интелигентна концепция за двойно задвижване и освен това може да се движи чисто електрически както при градски условия, така и на по-големи разстояния. А това е уникално в сегмента“, казва Уве Зайтц, Ръководител на проекта MINI Plug-in хибрид.

MINI е пионер при електрическата мобилност

Технологичната компетентност и гамата от модели позволява на BMW Group да има лидерско роля при електрическата мобилност. В тази насока пионерски заслуги има и MINI. Представеното през 2008 г. MINI E е първият автомобил на BMW Group, който е тестван от частни клиенти във всекидневието като част от мащабен експеримент. Повече от 600 екземпляра на автомобила, разработен на базата на MINI Cooper, са използвани в света за практични нужди. Проектът разкрива жизненоважни познавателни открития при използването на електрическо-захранваните автомобили като тази информация е използвана при разработката на BMW i3.

Съчетание на технологиите MINI TwinPower Turbo и eDrive

Plug-in хибридното задвижване на MINI Cooper S E Countryman ALL4 комбинира най-доброто от два свята. На познатото място под предния капак е разположен трицилиндровият бензинов двигател с технология MINI TwinPower Turbo от най-новото поколение агрегати на BMW Group. При работен обем от 1.5 л той развива максимална мощност от 100 кВт/ 136 к.с. Максималният въртящ момент от 220 Нм е на разположение още при 1 250 об/ мин. При MINI Cooper S E Countryman ALL4 двигателят с вътрешно горене е комбиниран с модифицирана шестстепенна трансмисия Steptronic. В типичния за MINI стил мощността се подава към предните колела.

Под пода на багажника на MINI Cooper S E Countryman ALL4 е разположен електромоторът. Разработен, според принципите на хибридния синхронен мотор, електрическото задвижване развива високата за своите размери и тегло мощност от 65 кВт/ 88 к.с. и максимален въртящ момент от 165 Нм, който в типичния за електромоторите стил е на разположение още от първият оборот. В допълнение той се отличава с константно разгръщане на мощността дори и при високи обороти, както и с висок коефициент на полезно действие. Мощността на електромотора се подава към задната ос, посредством двустепенна, едноскоростна трансмисия.

Литиево-йонна батерия: компактна, мощна и изработена с ексклузивно ноу-хау

Непосредствено пред електромотора под задната седалка е разположена литиево-йонна батерия. Тя се състои от пет модула с по 16 клетки и също като електромотора е изработена в центъра по компетентност на BMW Group за eDrive технологии в Динголфинг. Капацитетът на високоволтовата батерия е 7.6 кВтч. Тя може да бъде заредена напълно за 2:30 часа чрез Wallbox със зарядна мощност 3.6 кВт. Зареждането от конвенционален домакински контакт отнема 3:15 часа.

Интелигентното управление на енергията оптимизира радостта от шофирането и ефективността

Интелигентното управление на енергията на Plug-in хибридната система осигурява оптимизирано по отношение на радостта от шофирането и ефективността взаимодействие между двигателя с вътрешно горене и електромотора при всякакви ситуации на пътя. При множество ситуации във всекидневието MINI Cooper S E Countryman ALL4 може да осигури радост от шофирането при нулеви локални емисии с типичния за марката темперамент дори и само с мощността на електромотора. При особено динамични ускорения електромоторът подпомага двигателя с вътрешно горене чрез функцията Boost. На разположение за спортните ускорения са общата системна мощност от 165 кВт/ 224 к.с. и комбинираният въртящ момент от 385 Нм. MINI Cooper S E Countryman ALL4 ускорява от 0 до 100 км/ ч за 6.8 секунди.

Два двигателя, четири задвижвани колела

При шофиране се ползва само един от двигателите, другият винаги може да бъде включен допълнително за оптимизиране на сцеплението, стабилността и пъргавината. Сигналът за това се дава от управляващия блок на Динамичния контрол на стабилността (DSC), който постоянно анализира както ситуацията на пътя, така и желанията на водача. „Резултатът е интелигентна система за задвижване на четирите колела, което осигурява перфектно придвижване при всякакви метеорологични и пътни условия“, казва Уве Зайтц, Ръководител на проекта MINI Plug-in хибрид. Прецизно управляваното взаимодействие при задвижването на предните колела от двигателя с вътрешно горене и на задните колела от електромотора отговаря на принципа, който – при противоположно разположение – вече се използва при BMW i8 и има основополагащ принос за изключително въодушевяващия Plug-in хибриден характер на спортния автомобил.

eDrive Toggle превключвател: чисто електрическо шофиране с натискане на бутон

Водачът има възможност да избира между три режима на шофиране, които избира с eDrive Toggle превключвателя.

AUTO eDRIVE

Чисто електрическо шофиране с до 80 км/ ч, включване на двигателя с вътрешно горене при по-висока скорост, особено при мощно ускорение или, когато нивото на заряд на батерията е под 7%.

MAX eDRIVE

Чисто електрическо шофиране до 125 км/ ч, включване на двигателя с вътрешно горене при по-висока скорост или при кикдаун.

SAVE BATTERY

Автомобилът е задвижван от двигателя с вътрешно горене, нивото на заряд на батерията се поддържа над 90% или се повишава до това ниво от стартер-генератора.

При стандартните настройки AUTO eDRIVE MINI Cooper S E Countryman ALL4 се движи чисто електрически до скорост 80 км/ ч. При по-висока скорост, както и при особено интензивно натоварване, двигателят с вътрешно горене се включва автоматично. В режим MAX eDRIVE автомобилът се задвижва чисто електрически до скорост 125 км/ ч. Режимът SAVE BATTERY може да бъде избран, за да намали капацитета на високоволтовата батерия или да повиши нивото на заряд до поне 90%, така че да се запази достатъчно електрическа мощност за чисто електрическо движение при нулеви локални емисии. Когато MINI Cooper S E Countryman ALL4 е оборудвано с навигационна система, при активирано водене към целта предвиждащото управление на енергията позволява чисто електрическо шофиране по подходящите за това участъци от маршрута. Като се взимат под внимание данните от навигационната система, стратегията на управление на хибридната система се насочва към максимално оползотворяване на капацитета на високоволтовата батерия.

Многостранно и гъвкаво и в интериора

Благодарение на компактната конструкция и разположението на компонентите на eDrive Plug-in хибридния вариант на новото MINI Countryman разполага с гъвкаво използваем интериор. Под леко повдигнатата задна седалка освен високоволтовата батерия е разположен и резервоарът за гориво с вместимост 36 л. При пълна заетост на всички места за седене вместимостта на багажника на MINI Cooper S E Countryman ALL4 е незначително по-малка от тази на вариантите на модела с конвенционално задвижване.

Освен това има възможност за сгъване на облегалката на задната седалка в съотношение 40:20:40, както и на регулиране на наклона й. „Цялата хибридна техника е монтирана така, че в интериора изобщо да не усетите присъствието й“, казва Уве Зайтц, Ръководител на проекта MINI Plug-in хибрид, „с изключение на уредите за управление, с които се активират различните режими на шофиране.“

Специфични за хибрида дизайнерски елементи и дисплеи

Дискретни, но и недвусмислени подсказки за иновативния характер на задвижването се осигуряват от специфичните за модела дизайнерски елементи на MINI Cooper S E Countryman ALL4. Буксата за кабела за зареждане е разположена под капачка в областта на левия страничен капак на огледалото. Други специфични за модела елементи са означенията „е“ на странични капаци на огледалата и жълтото „S“ в означението на модела отзад, както и на радиаторната решетка и лайстните на праговете.

Сред особеностите в кокпита са жълтият блок на системата Старт/Стоп, както и индикаторът за мощността на комбинирания уред. MINI Cooper S E Countryman ALL4 серийно се оборудва с радио MINI Visual Boost с 6.5-инчов цветен дисплей на централния уред. На него освен MINI Country Timer се изобразяват и нивото на заряд на високоволтовия акумулатор, както и активираните в момента режими на шофиране на хибридното задвижване. В комбинация с опционалния пакет Wired включително навигационна система MINI Professional управлението се извършва чрез 8.8-инчов тъчскрийн дисплей нов графичен дизайн, както и тъч-контролер на средната конзола.

Оборудването: ефективността среща индивидуалността

MINI Cooper S E Countryman ALL4 комбинира особено ефективната радост от шофирането с гъвкавата пространствена концепция и всички други преимущества, характерни за новото издание на всестранния талант в премиум компактния сегмент. Изразителният дизайн и оптимизираното предлагане на място са комбинирани с повишен комфорт на возене и още по-фина премиум атмосфера. Серийното оборудване на MINI Cooper S E Countryman ALL4 включва и MINI Driving Modes. Независимо от избрания чрез eDrive Toggle превключвател режим на шофиране настройките на автомобила могат да бъдат насочени към особено спортен или ефективен стил на управление.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти