Този сезон спортът ще претърпи големи промени в правилника си и ще имаме удоволствието да наблюдаваме едно ново поколение болиди. Освен това присъствието на новите собственици Liberty Media вече се усеща и се очаква шампионатът, който стартира на 26 март в Австралия, да предложи много повече зрелище, вълнуващи състезания и какво ли още не.
Ето някои от промените:
Времена: Очаква се пилотите да записват с между 3 и 5 секунди по-добри времена от миналата година благодарение на подобрената аеродинамика на болидите и по-широките им гуми. По време на тестовете най-бързата обиколка на "Каталуния" бе по-силна от всяка за полпозишън там от 2007 година досега.
Гуми: Значително по-големи. Ширината на задните от 325 мм станв 405 мм, а на предните от 245 мм на 305 мм. Производителят им Пирели очаква пилотите да имат на разположение 25% повече сцепление и гумите им да издържат по-дълго от старите, което ще означава и по-малко питстопове.
Аеродинамика: Предните крила на болидите също са пораснали доста през зимата - от 1650 мм на 18000 мм. Задните пък освен по-широки, ще са и по-ниски, което прави дизайна да изглежда доста по-агресивен. Като цяло колите ще са по-широки, по-дълги, по-тежки и ще имат "акулска перка" .
Гориво: Разрешеното гориво е увеличено с 5 кг и вече е 105 кг, за да се компенсира за увеличения разход, причинен от допълнителното сцепление. Някои обаче предполагат, че тези 5 кг няма да са достатъчни и това ще доведе до пестене на гориво в края на някои състезания.
Шампиони: За първи път от 1994 година насам шампионът няма да защитава титлата си. Нико Розберг сложи край на кариерата си във Ф1 след края на сезон 2016 - същото прави и Ален Прост, след като печели четвъртата си титла.
Отбори: На стартовата решетка ще има само 10 отбора и 20 пилоти. Менър не успяха да излязат от финансовата криза, в която се намираха няколко години, и се оттеглиха от спорта.
Състезания: Календарът отново е от 20 състезания, с 1 по-малко от миналата година. Причината е отсъствието на Гран При на Германия.
Нови лица: От Ф1 си тръгнаха Дженсън Бътън, Нико Розберг, Фелипе Насър и Естебан Гутиерес. Дойдоха Стофъл Вандоорн, който ще кара за Макларън, и Ланс Строл за Уилямс. Промени има и в други тимове - Валтери Ботас отиде на мястото на Розберг в Мерцедес, Естебан Окон премина във Форс Индия, Паскал Веерлайн в Заубер, Кевин Магнусен в Хаас и Нико Хюлкенберг в Рено.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg