Пролетта наближава, а с нея и идването на новия Civic. Ето всичко, което трябва да знаете за обновения модел на Honda:
Екипът, работил над Civic, е постигнал най-аеродинамичната каросерия в компактния клас, като ниският коефициент на челно съпротивление е съчетан със стабилност при високи скорости. Всичко това е резултат от грижливо управление на въздушния поток около и под автомобила. CdA - комбинацията от коефициента на челно въздушно съпротивление и предната зона (A) e подобрен с 3% спрямо предишната генерация на Civic до най-добрите в класа стойности според данните от вътрешнофирмените тестове на Honda.
Подобреният дизайн на А-колоните и на задните брони намалява въздействието на въздушните струи, предната решетка е оформена така, че да намали загубата на въздуха, охлаждащ двигателя. Капаците под двигателя и под пода осигуряват напълно плоска долна част за автомобила, докато страничните стрингери, разположени пред всеки калник играят ролята на дефлектор за въздушния поток около гумите. Тези подобрения допълнително намаляват коефициента на съпротивление с още 4%.
Формата и наклонът на челното стъкло и на страничните прозорци допълнително подобряват аеродинамиката. Ниско разположеният заден спойлер играе значителна роля в управлението на въздушния поток. Той е прецизно изчислен и проектиран да завихря въздушния поток така, че да се намали турбуленцията зад автомобила.
Новият Civic е резултат от най-мащабната програма за разработване на нов модел в историята на Honda. Още от най-ранния етап екипът от инженери подложи на сравнение най-добрите автомобили от в компактния клас от най-луксозните европейски марки. Данните от това проучване бяха определящи за постигнатото при новия Civic по отношение на возията, управлението, завиването, шума и вибрациите, качеството на интериора и цялостното усъвършенстване.
Безпрецедентната за Honda глобална програма включва версия с пет врати, с четири, купе и Type R като част от общ развоен проект, който да надскочи европейските стандарти за качество и динамика. Дизайнът на новата платформа, изборът на материи, цялостният инженеринг и новите производствени техники са ключови за създаването на по-лека и едновременно с това по-здрава структура. Тя е с 16 кг по-лека от тази на предишното поколение, но за сметка на това е с 52% по-висока устойчивост срещу усукване. Тези подобрения допринасят и по-ниските нива на шум и вибрации в купето (т.нар. NVH характеристики). Допълнителна здравина идва и от кръстосаните подпори в двигателния отсек и между А- и В-колоните. За нея допринася и прилагането на високоякостна стомана в рамата.
Редица иновации са използвани в процесите на асемблиране на каросерията. За разлика от традиционния метод за производството на рамата, тук всичко е направено в обратен ред - първо е сглобена цялостната й вътрешна част, а след това външната. После са добавени и шарнирите. Това допринася доста за цялостната здравина на каросерията.
В критичните зони са направени заварки през разстояние от 20 мм, докато при традиционния метод те са между 40 и 45 мм. Този иновационен инженерен подход увеличава цялостната здравина спрямо предишното поколение на Civic с 65%, с 41% нараства устойчивостта срещу усукване.
Напълно новото окачване, по-ниският с 10 мм център на тежестта и увеличената здравина на каросерията превръщат десетото поколение на Civic в най-привлекталения и най-забавен за шофиране автомобил.
Резервоарът за гориво е преместен и подът е по-ниско разположен отколокото при предишния модел. Шофьорът вече е по-близо до пътя, като долната част на седалката му е с 35 мм по-ниско и това увеличава приятното спортно усещане.
Предното окачване тип MacPherson е с по-ниско разположено рамо и осигурява голяма странична издръжливост при линейно управление, както и ниско ниво на надлъжна твърдост за оптимална гъвкавост при шофиране. Електрическият сервоусилвател с променливо подпомагане и двойният пиньон на кормилната колона са настроени специално за европейските пазари. В сравнение с всички останали варианти в новата глобална гама на Civic, управлението на европейския хечбек е по-бързо, по-директно и по-спортно. Революционната система с двоен пиньон бе въведена още през 2015 г. при Civic Type R.
Електрическият сервоусилвател (EPS) е изключителен - развойният екип е постигнал незабавна реакция и прецизност, даващи усещането за сигурност и предсказуемост в реакциите на автомобила. Вибрациите на волана са сведени до минимум, тъй като кормилната колона е с увеличен диаметър и олекотеното електромоторче вместо да е разположено върху нея, е поставено върху двойния рак-пиньон. Ново задно мултилинк окачване с твърда подрама осигурява геометрична стабилност за върхов комфорт.
Голямо внимание е отделено на специфичната позиция на рамата, за да се осигури оптимална стегнатост. За първи път в модел на Honda хидравличните пълни с течност втулки отпред и отзад са изолирани от ходовата част, така, че да се намалят вибрациите на шасито. Освен това новите подрами отпред и отзад са разположени така, че центробежните силите дасе предават по-директно чрез окачването към подрамите.
Моделите от горните нива на оборудване са обзаведени с иновативна система с четириточкови адаптивни амортисьори, въведени още през 2014 г. със 2014 Civic Tourer. Тя позволява на шофьора да избира между два режима на управление - нормален и динамичен, така, че винаги да се чувства комфортно, независимо от скоростта, условията и натоварването на самия автомобил. Електрониката изчислява прецизно движението от данните, събрани от сензорите на купето. Тя контролира електромагнитен клапан във всеки от амортисьорите, който регулира потока на масло, променящ на свой ред твърдостта на амортисьора.
Електронната стабилизираща система на Honda, наречена Agile Handling Assist (AHA) е настроена специално за европейския пазар, за да отговори на типичните пътни условия и специфичния стил на управление на шофьорите в Стария свят. Тя осигурява дискретна помощ за още повече безопасност, по-равномерно управление, по-предвидимо поведение на автомобила както при ниски, така и при високи скорости, и едновременно с това - лека и бърза реакция на волана.