Dacia срещу всички останали: битката, в която румънците водят

Dacia срещу всички останали: битката, в която румънците водят

Когато веки ден надскачаш себе си, когато доскорошните ти най-смели мечти днес вече са се превърнали в скучно всекидневие, когато не спираш да постигаш целите си, тогава, точно в този момент, може да решиш, че си успял. Но не трябва да се заблуждаваш, защото не си.

Там някъде винаги има някой по-добър от теб, с когото трябва да се изправиш очи в очи и да опиташ да достигнеш нивото му. Ако не го направиш, криейки се зад хиляди извинения, преди да усетиш, ще бъдеш погълнат от собствената си посредственост и за теб вече ще е късно.

Това е новата история на Dacia. Приказката на северните ни съседи продължава да изглежда изпълнена с щастливи персонажи, които сякаш само ако поискат, могат да преобърнат целия свят. С бързото развитие от една мъртва компания през 2000 година в успешен и печеливш бранд днес от Renault логично достигнаха до етап, в който трябва да извадят румънския си жокер от ръкава и да го сложат на масата до картите на големите играчи в класа.

Разбрахме, че този момент вече е настъпил за Dacia, щом видяхме обновеното им семейство от модели, наредени един до друг на едно красиво крайбрежие някъде в Европа. Без да искаш, започваш да ги сравняваш с по-скъпите и утвърдени представители на преките конкуренти. Докато преди Duster, Sandero, Logan или Lodgy бяха по-евтините алтернативи и разчитаха на разумните и най-вече практични бизнес клиенти, днес те самите вдигнаха много изискванията към самите себе си.

Dacia NEW 2017 

Да, въпреки обновяването, моделите на Dacia все още са близо два пъти по-евтини от алтернативите на нашия пазар, но вече няма как да разчитат само на това. Така съвсем логично и дългоочаквано новите клиенти на доказалия се и еволюирал в годините Duster вече ще могат да го поръчват с автоматична 6-степенна EDC трансмисия с два съединителя, която включва и асистент за потегляне по наклон. Всичко това идва директно от Renault и не е технология, на която тепърва трябва да се изчистват "детските болести".

Само с по няколко, но доста належащи промени Sandero, Sandero Stepway, Logan и Logan MCV изглеждат в крак с времето. Основната визуална промяна, с която постигат това, са фаровете с внедрените LED дневни светлини.

Dacia NEW 2017 

Те представляват четири правоъгълника и напълно подновяват фаровете. Четири светлинни квадрата се появяват и при задните светлини и това се превръща в новия светлинен подпис на Dacia. Колкото и това да е повече робуване на модата, без LED светлини дори от 100 метра изглеждаш като от отминала ера и това бе основната задача, която от Dacia побързаха да решат.

Dacia NEW 2017 

В интериора промените са още по-малко от екстериора, но за сметка на това са от основно значение. Новият дизайн на волана ни кара да си отдъхнем и спокойно да го сравняваме с коментираните по-горе модели на конкуренти с доста по-високи финансови претенции.

Впечатление правят новите хромирани елементи, които заместват обикновената пластмаса и внасят чувство за по-скъпи материали. Добавени са и по-свежи тапицерии за седалките. Оборудването е по-богато след внедряването на асистент за потегляне по наклон, при някои версии и камера за движение на заден ход.

Dacia разшири списъка от двигатели, предлагани за новите Sandero, Logan и Logan MCV, с напълно новия бензинов мотор SCe 75, който е по-достъпен и още по-икономичен. Този 1.0-литров, 3-цилиндров двигател става най-базовият вариант на марката със 73 кс мощност и 97 Нм въртящ момент. С този двигател например цената на Dacia Sandero започва от едва 13 990 лв. с ДДС.

Dacia NEW 2017 

Днес румънците се справят добре и това си личи по рекордните продажби, които реализират в края на всяка от последните години. Утре, когато стане време да се появят напълно нови поколение на Sandero, Logan, Duster и Lodgy на Dacia, ще е все по-сложно да запази ниските си цени и същевременно да поддържа темпото на технологичното развитие на конкурентите си.

Големият коз на Dacia е стоящият зад тях алианс Renault-Nissan, от който могат да черпят развитието си. Въпреки постигнатите цели при следващите поколения, те трябва да започнат да се сравняват с някой по-добър от тях и да продължат да променят автомобилния пазар, давайки на клиентите си най-изгодните предложения.


Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички