Новият Opel Ampera-e вече заслепява своите конкуренти по отношение на получените награди. Журито на Best Cars, което се състои от 27 главни редактори на списание auto motor und sport и партньорските му издания от 21 страни, присъди на шампиона по автономен пробег на Opel международната награда ‘Paul Pietsch 2017’ за иновативна технология. Ampera-e бе заредена с успех, събирайки 41 процента от гласовете, което й даде над три процентни пункта преднина пред най-близкия й съперник.
“Ampera-e е електрическият автомобил за всекидневна употреба. Никой не трябва да се притеснява, че не би могъл да продължи пътуването си поради изтощена батерия, защото автономният й пробег е над 500 километра. И както наградата ‘Paul Pietsch’ показва, Ampera-e е не само визионер, а и реалност – тя ще бъде в дилърствата на марката още тази година,” заяви изпълнителният директор на Opel д-р Карл-Томас Нойман на церемонията по връчването на наградата в Международния конгресен център в Щутгарт.
Специалните награди за изключителни технологични концепции се провеждат неизменно от 1989 г. Те носят името на Paul Pietsch, който е бивш състезател в Grand Prix и съосновател на издателството Motor Presse Щутгарт. Условията за номиниране на дадена иновация са готовност за серийно производство и обозрима добавена стойност за клиентите по отношение на екологичност, комфорт, сигурност и икономия.
Инженерите на Opel са взели предвид всичко това по време на разработването на Ampera-e. Електрическият автомобил от Рюселсхайм стартира нова фаза в електрическата мобилност с автономния си пробег над 500 километра (електрически пробег, изчислен на основата на новия европейски цикъл на движение NEDC в километри: >500, предварителни данни). Звездата на автомобилното изложение в Париж миналата година предлага поне 100 километра по-голям пробег в сравнение със своите конкуренти. Дори според най-строгия тестови цикъл WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure или Глобална хармонизирана тестова процедура за леки автомобили), който отразява в най-голяма степен реалните условия на шофиране, Ampera-e има пробег 380 километра.
Когато Opel Ampera-e в крайна сметка трябва да бъде зареден, 30-минутно зареждане от бързозарядна правотокова зарядна станция с 50 кВт ще добави допълнителни 150 километра автономен пробег (средна стойност, измерена на основата на предварителни NEDC тестове) към капацитета на новото поколение литиево-йонна акумулаторна батерия на Ampera-e. Иначе максималният въртящ момент на автомобила е 360 Нм, а максималната мощност на електрическия мотор е равностойна на 150 кВт/204 к.с., което прави стартирането от място или ускорението по магистрала две от основните предимства на Opel Ampera-e. Компактният електрически автомобил има ускорение 3.2 сек. от 0 дo 50 км/ч и 4.5 сек. от 80 дo 120 км/ч (предварителни данни). Максималната му скорост е електронно ограничена до 150 км/ч в полза на общия автономен пробег.