Новия болид на Супер Формула с името Dallara SF19 премина успешно през тестовете във въздушния тунел преди дебюта си в шампионата през 2019 година. След пет сезона със SF14, организаторите на сериите прибегнаха до нужни и значителни промени. Намеренията им са Супер Формула да станат най-бързите автомобилни серии след Формула 1, а сигурността да отстъпи място на скоростта.
Шасито отново бе поверено на италианския конструктор Dallara, а схеми на бъдещия автомобил бяха показани още през октомври. Дизайнът им е доста агресивен и взаимстван отчасти от новото поколение болиди във Формула 1. Най-осезаемата промяна е в по-ниското задно крило, а шарповидните елементи придават още по-зрелищен вид на автомобилите.
Прави се всичко възможно състезателните коли да бъдат олекотени. Предишното шаси заедно с пилота тежеше 660 килограма в сравнение със 734-те килограма на настоящия болид от Формула 1, включващ т.нар. "ореол". За сигурността в Супер Формула е помислено с нов по-устойчив кокпит дизайн.
"Аеродинамичните резултати показаха обещаващи данни относно възможностите на ускоряване, притискане, аеро баланс, охлаждане и изпреварване", разкри програмният мениджър на Dallara Фабио Грипа.
Първият прототип на SF19 се очаква да бъде завършен през юни, а дебютното излизане на пистата – на следващия месец на японската "Фуджи". Доставките към отборите ще започнат през януари 2019 година – три месеца преди старта на сезона.