От януари 2019 започва производството на CRF450L: дългоочакван модел, създаден да допълни On/Off гамата на Honda. Разработен на базата на CRF450R, този многоцелеви мотоциклет с лекота преодолява тежките оф-роуд терени, но подлежи на регистрация. Достатъчно удобен за движение в натоварения градски трафик, по романтичните планински пътища, стабилен и комфортен и на магистрала.
Перфектен състезател с регистрация
Разбира се, CRF450L разполага и с фар, с подсвет на регистрационната табела, стоп-светлини и мигачи: LED, гарантиращи с над 30% по-добра осветеност от всички преки и непреки конкуренти. Иновативният и удобен дисплей предоставя цялата необходима информация.
Инженерите от развойния отдел на Honda са успели да създадат съвършения многоцелеви мотоциклет: перфектната състезателна машина, разработена на базата на безупречния CRF450R, но и адаптирана за пътната мрежа – но без това да се отрази на параметрите на модела.
Основната идея на проекта е възможността за използване на мотоциклета в изключително широк диапазон: от магистралата през града до калните планински пътеки и каменните сипеи. CRF450L покрива всички изисквания на EURO4. Това си е един истински CRF450R, но малко по-тих, с абсолютно нов газоизпускателен тракт, с ламбда сензори. Степента на сгъстяване е леко намалена, а масата на коляновия вал увеличена за постигане на по-висока стабилност. Скоростната кутия е 6-степенна за постигане на по-плавно управление.
Спойлерите са свалени директно от CRF450R, има и увеличен горивен резервоар от титан.
Основни характеристики:
Подобрения и иновации
Масата на коляновия вал е увеличена, което осигурява до 13% повече инерционност, подобрен въртящ момент, и по-лесно управление. Иновациите са в ревизираното управление на клапаните, плавното управление на мощността и въртящия момент, 6-степенната скоростна кутия, и допълнителните капаци на двигателите за постигане на по-ниски нива на шума.
Подобреният стартер-генератор ACG осигурява необходимото захранване на LED светлините и зареждането на акумулаторната батерия дори и при продължителна работа на двигателя на ниски обороти.
Диаметърът и хода на буталото са същите като на CRF450R: 96 мм x 62.1 мм, но буталните пръстени вече не са 2, а 3, което удължава живота на двигателя. Преработената кутия на въздушния филтър осигурява достатъчно въздух за PGM-FI двигателя, а ламбда сензорите и преработеният ауспух минимизират количествата вредни отработени газове.
Четириклапановият Unicam двигател е със 7.7-милиметрови смукателни, и 6.7-милиметрови изпускателни клапани. Диаметърът на клапата е 38 мм. Ъгълът на смукателните клапани е 9°, а на изпускателните: 10.5°.
Съединителят е със с 7 фрикционни диска, максималната мощност на двигателя – 18.4 кВт, а максимумът на въртящия момент – 32 Нм.