В невероятно шоу се превърна седмото издание на Gymkhana Grid, което се проведе в Южна Африка. Уникалният формат на състезанието предложи множество атракции за напълнилите трибуните зрители в Карнивал Сити, Йоханесбург. Суперколи от различни категории оставиха облаци от пушек и парчета гума по пистата.
Голяма атракция бе сблъсъка в категория "Пушек и стил", в която създателят на състезанието Кен Блок показа неговия Mustang Hoonicorn RTR V2, който е с 1400 конски сили. В епично шоу на финала той спечели вота на публиката, след като се изправи срещу японеца Дайго Сайто. Дрифт легендата също демонстрира класа в своя Corvette с 1000 конски сили.
"Беше голямо удоволствие да карам в Южна Африка. По време на последното ми пускане по трасето имаше пламъци и парчета гума по каската ми, но продължих да натискам педала до край. Дайго също бе невероятен", сподели Блок.
Сайто демонстрира класата си, като спечели в категория задно предаване. Четирикратният шампион и най-успешен състезател на Gymkhana Grid Люк Уудхам трябваше да преклони глава на полуфиналите. Той бе победен от местния любимец Джейсън Уеб, но след това спечели битката за третото място. На финала Дайго Сайто показа класата си и безапелационно грабна титлата.
"Исках да дойда на Gymkhana Grid, за да покажа колко съм бърз и колко е бърз Corvette-а ми. Мисля, че успях да го направя", каза японецът след победата си.
В клас клас 4х4 бе забележителна тоталната доминация на скандинавците, въпреки че тя бе голяма степен очаквана с оглед на участниците. Миналогодишният шампион и двукратен шампион в раликрос шампионата Йохан Кристоферсон отново бе най-бърз. Шведът срещна сериозната конкуренция на легендата Петер Солберг, но бе безгрешен по трасето и не му остави шансове. Солберг обаче имаше други поводи да се гордее. На полуфиналите той се изправи срещу 17-годишния си син Оливер и битката бе оспорвана и разликата можеше да бъде в стотни, ако младият пилот не бе допуснал грешка, за която получи наказание от 2 секунди.
"Много съм щастлив да бъда тук. Две години поред успях да спечеля и съм много доволен. Ако ви кажа, че на това състезание бях по-нервен, отколкото на стартовете от раликрос сезона, ще ми повярвате ли? Всъщност този победа е доста емоционална за мен, защото това е последното ми състезание с тази кола. Аз я наричам “Уилма” и наистина мисля, че е най-добрата кола в света”, сподели Кристоферсон след триумфа си.
Снимки: Monster Energy