Тото Волф: Победата в Монреал ни подведе за новото окачване
Ръководителят на отбора на Мерцедес Тото Волф призна, че тимът на Сребърните стрели е бил подведен за потенциала на задното окачване, което дебютира по време на Гран При на Емилия-Романя, от победата на Джордж Ръсел в Канада.
Екипът от Бракли въведе това ново окачване на „Имола“, а неговата цел беше да реши проблема с прегряването на задните гуми. Още в Монако обаче екипът се върна към по-старата версия на окачването преди отново да заложи на обновения дизайн за Гран При на Канада.
Тото Волф потвърди за основният проблем на W16
На „Жил Вилньов“ Сребърните стрели записаха най-силния си уикенд от началото на годината, след като Ръсел спечели квалификацията и състезанието в Монреал, а Андреа Кими Антонели също се качи на подиума, финиширайки трети. При връщането на Формула 1 в Европа обаче темпото на Мерцедес спадна, а и Ръсел, и Антонели се оплакваха, че нямат увереност в задницата на W16, която е станала много нестабилна. Това накара Сребърните стрели да се върнат към оригиналното си окачване за Гран При на Унгария и това даде резултат, тъй като и двамата пилоти на тима бяха много по-доволни от поведението на колите си.
„Мисля, че ние се опитахме да решим проблем с ъпдейта на „Имола“, с механичен ъпдейт. Той може и да не реши проблем, но създаде нещо, позволи на нещо друго да се вмъкне в колата, а това беше нестабилност, която отне всякаква увереност от пилотите и ни отне няколко състезание, за да разберем това. Ние бяхме подведени малко и от победата в Монреал, помислихме, че нещата не са толкова зле, но после достигнахме до заключението, че трябва да го свалим от колата. Свалихме го и стабилността се върна.„Подобренията трябва да водят до по-добро представяне, правят се много симулации и анализи по време на разработките. А след това те се оказват напълно грешни и трябва да се върнеш в аналоговия свят, да го сложиш на колата и да видиш какво прави, точно това е сложният свят на Формула 1. Как да направим корелация между това, което ни казва дигиталният свят и реалността? Това е поредният пример за препъване“, обясни Волф, който добави, че новото окачване отива в кофата.