Статистиката на Нюи не е в полза на Верстапен
Статистиката на отборите във Формула 1, за които е работил Ейдриън Нюи ясно показва, че след напускането му те трудно остават в челото, а когато успяват да го направят, за това им са необходими години.
Нюи е най-успешният дизайнер в историята на Формула 1, а досега все още няма пилот, който да е успял да вземе световна титла, след като вече е ставал шампион с кола, създадена от британеца. И от това правило до момента няма изключения.
Хакинен: Хамилтън може да побеждава и на 40 години
Така се случи с шампионите на Уилямс от 90-те години Найджъл Менсъл (1992), Ален Прост (1993), Деймън Хил (1996) и Жак Вилньов (1997), като тук трябва да направим уточнението, че по-голямата част от тези пилоти вече бяха в края на кариерата си или са станали жертва на политиката на сър Франк Уилямс.
Щайнер: Победата на Ландо в Маями спечели феновете на негова страна
Мика Хакинен, който взе двете си титли с коли на Нюи в Макларън - 1998 и 1999, също не остана дълго след това във Формула 1, а финландецът определено имаше сили и мотивация за още няколко сезона.
Доктор Марко коментира пилотите на Ферари
При Себастиан Фетел (2010-2013) и Ред Бул обаче случаят е класически - германецът взе четири поредни световни титли с доминиращ автомобил и с безрезервната подкрепа на шефовете си, която на моменти дори беше насочена и срещу съотборника му Марк Уебър. През 2014 обаче Фетел се провали в защитата на титлата си, а новият му съотборник Дениъл Рикардо не само го победи категорично, но и записа три победи в трудния за тима сезон. След това Фетел премина във Ферари, където не успя да вземе световна титла, въпреки че през 2018 и 2019 разполагаше с по-добър автомобил от този на Люис Хамилтън и Мерцедес.
Грожан: Макс винаги кара на 100 процента, не знам дали е най-добрият в историята
Сега Макс Верстапен преследва пета поредна световна титла с Ред Бул и ще е интересно да видим този сезон ще успее да наруши правилото на Нюи и да изравни рекорда ан Михаел Шумахер от началото на века.