Неделните отсечки лишили Нювил от шанс за победата
Световният шампион Тиери Нювил (Хюндай) участва в битката за победата в рали „Швеция“ до края на съботните етапи. В неделя сутринта, когато екипажите караха два пъти почти 30-километровата „Вастервик“ Нювил установи, че не може да поддържа темпото на двамата пилоти на Тойота пред него, макар и разликата да не беше голяма.
При първото минаване на етапа Нювил остана на 5,6 секунди от Такамото Кацута (Тойота), а при второто – на 6,7 от Елфин Еванс (Тойота). Но с оглед на малките разлики в рали „Швеция“ това беше достатъчно да убеди Нювил, че не е на нивото на лидерите.
Латвала с много важна оценка за Кацута
„Доволен съм, че през целия уикенд имахме темпо, с което да се борим за победата, като изключим отсечките в неделя сутрин – обясни Нювил. – Но въпреки всичко съм разочарован.
Елфин Еванс триумфира в рали „Швеция“
„Нямахме възможност да вземем повече точки. Имахме проблеми с баланса на колата, с недозавиването, както и с деградацията на гумите, не бяхме на 100 процента, но всичко това се подобри в хода на уикенда. Елфин и Така бяха по-силни от нас.“
Кацута: Следващият път ще се справя по-добре
Хюндай участва с подобрената версия на i20 Rally1 в Швеция, като според Нювил подобренията в колата са работили както са очаквали в тима, но той е имал проблеми с новите гуми на Ханкук.
Еванс: Сам си направих живота по-труден днес
Гумите с шипове на Ханкук получиха разнообразни оценки в рали „Швеция“ от пилотите, като стана ясно, че те са издръжливи, но не осигуряват максимално добро представяне, работят добре на лед, но не и на сняг, особено ако на пътя натрошен сняг.
„В късите етапи бяхме бързи и нямах проблеми с баланса на колата, но когато отсечките станаха по-дълги започнах да имам проблеми – обясни Нювил. – Особено в най-бързите участъци. Така че ще разследваме какво не е било наред.“
Класиране при пилотите в WRC след рали "Швеция"
Новата геометрия на окачването на Хюндай плюс олекотяването и още някои промени по колата трябваше да осигурят по-добро представяне в най-бързите участъци, но това ще се разбере в следващите ралита, тъй като „Швеция“ е твърде специфично състезание.