Неделните отсечки лишили Нювил от шанс за победата

Световният шампион Тиери Нювил (Хюндай) участва в битката за победата в рали „Швеция“ до края на съботните етапи. В неделя сутринта, когато екипажите караха два пъти почти 30-километровата „Вастервик“ Нювил установи, че не може да поддържа темпото на двамата пилоти на Тойота пред него, макар и разликата да не беше голяма.

При първото минаване на етапа Нювил остана на 5,6 секунди от Такамото Кацута (Тойота), а при второто – на 6,7 от Елфин Еванс (Тойота). Но с оглед на малките разлики в рали „Швеция“ това беше достатъчно да убеди Нювил, че не е на нивото на лидерите.

Латвала с много важна оценка за Кацута

„Доволен съм, че през целия уикенд имахме темпо, с което да се борим за победата, като изключим отсечките в неделя сутрин – обясни Нювил. – Но въпреки всичко съм разочарован.

Елфин Еванс триумфира в рали „Швеция“

„Нямахме възможност да вземем повече точки. Имахме проблеми с баланса на колата, с недозавиването, както и с деградацията на гумите, не бяхме на 100 процента, но всичко това се подобри в хода на уикенда. Елфин и Така бяха по-силни от нас.“

Кацута: Следващият път ще се справя по-добре

Хюндай участва с подобрената версия на i20 Rally1 в Швеция, като според Нювил подобренията в колата са работили както са очаквали в тима, но той е имал проблеми с новите гуми на Ханкук.

Еванс: Сам си направих живота по-труден днес

Гумите с шипове на Ханкук получиха разнообразни оценки в рали „Швеция“ от пилотите, като стана ясно, че те са издръжливи, но не осигуряват максимално добро представяне, работят добре на лед, но не и на сняг, особено ако на пътя натрошен сняг.

„В късите етапи бяхме бързи и нямах проблеми с баланса на колата, но когато отсечките станаха по-дълги започнах да имам проблеми – обясни Нювил. – Особено в най-бързите участъци. Така че ще разследваме какво не е било наред.“

Класиране при пилотите в WRC след рали "Швеция"

Новата геометрия на окачването на Хюндай плюс олекотяването и още някои промени по колата трябваше да осигурят по-добро представяне в най-бързите участъци, но това ще се разбере в следващите ралита, тъй като „Швеция“ е твърде специфично състезание.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти