Куартараро не мисли, че допълнителното време на пистата му помага в теста в Малайзия

Световният шампион в MotoGP за 2021 година Фабио Куартараро е на мнението, че неговото участие в шейкдауна на „Сепанг“ миналата седмица не е причината той да демонстрира високо темпо по време на официалния тест на малайзийското трасе тази седмица.

Французинът оглави класирането в първия ден на изпитанията край Куала Лумпур, а днес даде второ време, изоставайки с малко nad десета от бившия си съотборник Франко Морбидели, който беше най-бърз с миналогодишното Дукати на VR46. Според Куартараро тази висока скорост не се дължи на допълнителните дни, които той и останалите състезателни пилоти на Ямаха имаха на пистата.

Морбидели начело в края на втория ден на тестовете в Малайзия

„Не, не мисля, защото още във втория ден на шейкдауна аз стигнах до 1:57.7 и ако не се лъжа тогава валеше леко. Така че не мисля, че ние имаме някакво предимство от това допълнително време на пистата.„За мен то е добра физическа тренировка, защото през зимата нямаме много възможности да караме мотори от MotoGP, така че физически за мен беше добре да участвам. Но, ако трябва да съм честен, вече направихме толкова много обиколки на тази писта, че се радвам, че утре е последният ден и след това сменяме пистата“, коментира Куартараро.

Причината той и колегите му от Ямаха да участват в шейкдауна е фактът, че Ямаха, както и Хонда, разполагат с най-голяма свобода според правилата за развитие заради изоставането си от останалите марки. Една от тези свободи е именно възможността да ползват състезателните си пилоти в частните тестове, а за протокола шейкдаунът се води частен тест.

Куартараро също така разкри, че основният му фокус днес е бил работата с електрониката, за да се подобри задното сцепление. И докато в бързите завои подобрение има, то проблемът във фазите на ускорение от бавните криви все още го има.

„В някои аспекти задното сцепление се подобри, в други – не. Ситуацията е 50/50. Пилотираме много по-добре, но сцеплението на ускорение още е много ниско за нас. Тестът в Тайланд ще бъде по-труден, мисля, но и двигателят ни е по-мощен от миналата година, така че това трябва да ни помогне.„Изпитваме трудности най-вече в бавните завои. Когато завоят е бърз, сцеплението не е лошо. Но на ускорението от наистина бавните завои ние страдаме наистина. Така че основната ни цел по време на теста на „Бурирам“, както беше и в четирите дни, в които ние тествахме тук“, каза Куартараро.

Световният шампион за 2021 също така коментира и различните шасита, които тества в Малайзия, казвайки, че предпочита малко по-старата версия, която дебютира по време на теста след края на миналия сезон в Барселона.

„Предпочитам черния мотор, който е по-старата спецификация от теста в Барселона, но новото шаси не е по-лошо. Просто със старото се чувствам малко по-комфортно. Но бях бърз и с новото, така представянето им е сходно. Но, ако трябваше да избирам, аз бих избрал черното“, заяви французинът.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти