Отборите са против по-високия таван на бюджетите за Ауди

Ръководителят на отбора на Хаас Аяо Комацу разкри, че тимовете във Формула 1 са против идеята отборът на Ауди да получи по-висок таван на бюджетите, за да се компенсират по-високият стандарт на живот и по-високите заплати в Швейцария, където е базиран отборът.

ФИА вдига рязко тавана на бюджетите във Формула 1

Тези планове бяха разкрити преди няколко месеца, а тяхната идея е Ауди да получи по-равни условия с останалите девет екипа, които са базирани в Италия и Великобритания, където заплатите са по-ниски, което дава повече средстава за развитие на колите. Тази промяна трябва да стане факт за сезон 2026, но това все още не е финализирано, а според Комацу забавянето се дължи на отпора, който дават останалите отбори.

Катар инвестира 1 милиард евро в отбора на Ауди?

„Защо отбор, който е базиран в Швейцария, трябва да бъде изключение от общото правило? Всеки има правото да избира къде да базира отбора си. Между Лондон, Оксфорд и северната част на Англия цените също са различни.„Така че, къде ще спрем? Къде ще начертаем линията? Ако гледаме тези неща ние трябва да обърнем внимание на всички социални придобивки и всичко. А и хората, които живеят в Швейцария, могат да имат различен мотив за своя избор, нали?„Преди време се опитах да привлека един човек от Заубер, но той ми каза, че обича отбора и планините. Така че не му се идваше в Англия. Всички тези неща трябва да бъдат взети под внимание.„Мисля, че е много опасно да гледаме от една единствена гледна точка и да казваме, че на дадено място просто е по-скъпо. Не трябва просто да сравняваме цените на бирата и прочие, за да преценяваме дали някой трябва да бъде изключение от правилото, или не.„По време на срещата на Ф1 Комисията всички, с изключение на Заубер (бъдещият тим на Ауди), бяха против. Така че не знам защо ФИА продължава да натиска с това.„Ще трябва да обърнем внимание и на Ферари и РБ, които са базирани в Италия. Ние сме наполовина в Италия и наполовина в Англия, къде ще спрем? В Италия има огромни данъчни облекчения в първите четири години, които са направени, за да могат отборите да са конкурентни. Това позволи на Ферари да привлече Лоис Сера от Мерцедес.„Не искам да използвам него като пример, но водещ инженер да отиде от Великобритания в Италия става само заради тези финансови облекчения в Италия. Ще се вземе ли това под внимание? Разбира се, че няма.„Освен, ако не погледнем от всяка гледна точка, ще бъде много, много трудно да бъде напълно честно. А дали можем да погледнем от всяка възможна гледна точка? Не мисля.„Не искам да критикувам ФИА, но такива проблеми се виждат и на други места, на пример в спортните правила. Как определяме тези времена за бавните обиколки в квалификациите, следенето на ограниченията на пистата, всички тези неща.„Колкото повече правила има, толкова повече различни сценарии трябва да се покриват, но това става все по-трудно и по-трудно, а с това създаваш нови проблеми, нали?„Така че, ако те кажат, че Швейцария е изключение, какво ще последва? Това е като с тези времена в квалификациите. С тях те се опитаха да решат един проблем, но създадоха друг. Така че за мен е много по-добре да запазим нещата по-прости“, обясни Комацу.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти