Карлос Сайнц ликува в Мексико, отново драма между Верстапен и Норис

Карлос Сайнц спечели своята втора победа за сезона във Формула 1, след като триумфира в надпреварата за Гран При на Мексико Сити. Състезанието на „Ерманос Родригес“ беше белязано от нов драматичен момент между претендентите за световната титла Макс Верстапен и Ландо Норис.

Драмата настъпи в десетата обиколка, когато Норис атакува своя съперник за второто място в спирането за четвъртия завой. Както и в Остин преди седмица, така и днес британецът остана от външната страна в спирането за кривата, но този път беше по-напред от нидерландеца когато двамата стигнаха до върха на завоя.

Това означава, че Верстапен задължително трябва да остави място на пистата на своя съперник, но той не го стори и дори се стигна до контакт между тях, след които Норис напусна трасето и за секунда поведе, след което върна първата позиция на Сайнц. А в седмия завой Верстапен пробва много агресивна маневра, за да си върне второто място, но вместо това той и Норис напуснаха трасето, което пък позволи на Шарл Леклер да се изкачи на втората позиция. Заради тези си две маневри Верстапен беше наказан с общо 20 секунди от стюардите. Това извади нидерландеца от сметките за победата и той завърши шести в състезанието.

Норис пък финишира втори, след като във втората половина на дистанцията догодина Леклер и се възползва от една неточност на монегаска на изхода от последния завой в 62-та обиколка, която му позволи да се изкачи на второто място. По този начин той попречи на Ферари да спечели втора поредна двойна победа след тази в Остин преди седмица.

Леклер спря в бокса в самия край, за да сложи меки гуми, с които записа най-бързата обиколка. По този начин освен с 15-те точки за третото място, той си тръгва от Мексико и с бонус точката за най-бързия тур.

Люис Хамилтън и Джордж Ръсел финишира четвърти и пети след една битка между двамата, която продължи практически от старта до финала. Зад тях остана Верстапен, а точки от Гран При на Мексико Сити взеха още Кевин Магнусен, Оскар Пиастри, Нико Хюлкенберг и Пиер Гасли.

В генералното класиране Верстапен продължава да води с 362 точки, но неговият аванс пред Норис беше стопен от 57 на 47 пункта по време на Гран При на Мексико Сити. Трети в класирането с пасив от 71 точки е Леклер, а днешният победител Сайнц е пети с актив от 240 точки.

Пълно класиране при пилотите във Формула 1 след Гран При на Мексико Сити

Сезон 2024 във Формула 1 продължава следващата седмица с Гран При на Сао Пауло в Бразилия. Пистата „Интерлагос“ отново ще домакинства на спринтов уикенд, петият от общо шест в рамките на тази година.

Най-интересното от Гран При на Мексико Сити:Старт на състезанието - Верстапен с отлично потегляне, което му позволи почти моментално да се изравни и дори да изпревари Сайнц, а в спирането за първия завой Верстапен приложи сходна тактика, с тази, която използва срещу Норис в Остин миналата седмица. Сайнц скъси първия шикан и поведе, но след това върна първото място на Верстапен, за да няма наказание.

1/71 - Кола на сигурността! Цунода и Албон се докоснаха в спирането за първия завой, което прати японеца в предпазните заграждения с висока скорост. Албон пък спря на правата между завои 3 и 4 и така и двамата напуснаха състезанието още в началото.

2/71 - Зад колата на сигурността Верстапен водеше пред Сайнц, Норис, Леклер, Хамилтън, Ръсел, Магнусен, Хюлкенберг, Гасли и Лоусън, които оформяха топ 10.

4/71 - Стюардите обявиха, че разследват Перес за фалстарт, а повторенията показаха, че мексиканецът е бил в грешна позиция на самия старт. С доброто си ориентиране в началото и благодарение на инцидента между Цунода и Албон той се изкачи до 13-то място. Очаквано единственият представител на домакините беше санкциониран с 5 секунди за нарушението си на старта, което беше неуспоримо.

6/71 - Рестарт! Маршалите най-накрая отстраниха колите на Албон и Цунода и почистиха трасето от отломките, което позволи надпреварата да бъде възобновена.

7/71 - Отличен рестарт за Верстапен, който не даде възможност на Сайнц да го атакува на дългата старт-финална права. Всъщност в цялата колона нямаше нито една размяна на позиции веднага след подновяването на състезанието.

9/71 - С помощта на системата DRS на дългата старт-финална права Сайнц се доближи до Верстапен и изпревари нидерландеца в спирането за първия завой. Световният шампион пробва да се защити, но неуспешно и трябваше да отстъпи пред пилота на Ферари.

10/71 - Норис атакува Верстапен от външната страна на четвъртия завой и дори се стигна до контакт между двамата, което принуди Норис отново да излезе от пистата. След това Верстапен спря много дълбоко за седмия завой, за да си върна второто място и двамата излязоха от трасето, което позволи на Леклер да се изкачи на втората позиция.

12/71 - Перес си проправи път покрай двамата пилоти на Астън Мартин, за да се изкачи на 11-то място. В същото време стюардите обявиха, че разследват Верстапен за двата инцидента с Норис.

13/71 - Наказание от 10 секунди за Верстапен за избутването на Норис в четвъртия завой.

15/71 - В спора между пилотите на Мерцедес за петото място на пистата Ръсел изпревари Хамилтън с помощта на DRS в спирането за първия завой.

16/71 - Гран При №400 приключи за Алонсо с повреда в неговия болид, която принуди испанеца да се прибера в гаража на Астън Мартин.

18/71 - Перес пробва много агресивна атака срещу Лоусън в спирането за четвъртия завой, след което се стигна до контакт между двамата в петия завой. След него Перес загуби скорост и изостана на 2.7 зад новозеландеца до края на обиколката.

19/71 - Перес отново влезе в битка гума до гума в комплекса от завои 4 и 5, този път със Строл, които се опита неуспешно да изпревари представителя на домакините. В същото време Верстапен получи още едно 10-секундно наказание за печелене на предимство извън пистата.

21/71 - Перес влезе в бокса, а стюардите обявиха, че го разследват за две избутвания на съперници извън пистата при битките с Лоусън и Строл. Пиастри се изкачи на 12-то място, след като изпревари Колапинто в първия завой.

24/71 - В челото Сайнц водеше с 4.5 пред съотборника си Леклер, който на свой ред имаше аванс от 5.2 пред Верстапен. На по-малко от секунда зад световния шампион се движеше и Норис.

25/71 - Верстапен се оплака, че гумите му започват да се износват, което си личеше от темпото на нидерландеца, който губеше по секунда на обиколка спрямо лидера Сайнц.

26/71 - Верстапен спря в бокса и изтърпя своето сумарно наказание от 20 секунди, след което се върна на пистата на 15-та позиция, а зад него бяха единствено Перес и Строл, които вече бяха спирали в бокса. Канадският пилот на Астън Мартин спря заедно с Верстапен.

28/71 - Отпред Сайнц продължаваше да се откъсва пред Леклер, който вече изоставаше със 7.2 от своя испански съотборник. По-назад Хамилтън и Гасли спряха в бокса и се върнаха на пистата съответно на 10-та и 15-та позиция.

30/71 - Верстапен се изкачи до 11-то място, след като в последователни обиколки изпревари Джоу и Окон и се възползва от спиранията в бокса на Гасли и Хюлкенберг. В края на обиколката Норис посети механиците си и се върна на пистата на четвъртото място, зад Ръсел, който тепърва щеше да спира.

31/71 - Леклер отговори на спирането на Норис и също се отправи към своите механици, за да смени гумите си. Монегаскът се върна на трасето на 6.0 пред Норис, който се изкачи на третото място след стопа на Ръсел. Пилотът на Мерцедес запази позицията си пред Хамилтън.

32/71 - Лидерът Сайнц също спря в бокса и запази първата си позиция. След стопа си испанецът имаше аванс от цели 9.0 секунди пред съотборника си Леклер.

36/71 - Верстапен се изкачи на осмата позиция, изпреварвайки с лекото Колапинто в спирането за първия завой.

37/71 - Сайнц съобщи на отбора си, че е имал лек дефект в двигателя си на изхода от третия завой.

38/71 - Още една позиция напред за Верстапен, този път жертва на световния шампион стана Лоусън, който подобно на Колапинто също тепърва трябваше да спира в бокса.

39/71 - Пиастри и Лоусън направиха своите спирания и се върнаха на пистата съответно на 13-та и 17-та позиция.

41/71 - Верстапен каза, че според него над пистата е започнало да се смрачава, но от Ред Бул му съобщиха, че не се очаква да вали до края на състезанието.

43/71 - На пук на съобщението на Ред Бул към Верстапен, Ръсел каза на отбора си, че вижда капки по своя визьор. Верстапен пък се оплака, че няма сцепление.

45/71 - Второ спиране в бокса за Перес, който се движеше с доста ниско темпо заради пораженията, които получи по болида си при контакта с Лоусън по-рано. В същото време отборът на Ферари започна да подготвя гуми за мокра настилка.

48/71 - Колапинто най-сетне направи спирането си в бокса и освободи Пиастри, който започна да преследва пилотите на Хаас за седмото и осмото място.

49/71 - В челото Сайнц поддържаше аванс от около 6.5 секунди пред Леклер, чието предимство пред Норис обаче постепенно спадаше. 22 тура преди финала монегаскът имаше предимство от по-малко от 4 секунди.

54/71 - Най-интересната битката в челото беше тази за четвъртото място между пилотите на Мерцедес. В нея Хамилтън опитваше да изпревари Ръсел, но така и не успяваше да се доближи до по-младия си съекипник в зоните на спиране за завои 1 и 4.

56/71 - Осмото място стана притежание на Пиастри, който изпревари Хюлкенберг с много късно спиране за първия завой. Маневрата на австралиеца беше напълно коректна спрямо пилота на Хаас.

57/71 - Норис продължаваше да топи изоставането си от Леклер и вече разликата между двамата беше 2.4 секунди.

58/71 - Норис навакса повече от секунда на Леклер, който застигна изостаналия с обиколка Строл във втория сектор, докато Норис стори това на старт-финалната права.

60/71 - Хамилтън започна да става все по-агресивен и по-агресивен в атаките срещу съотборника си, но така и не успяваше да намери път покрай него. Двамата вече дори имаха няколко случая, в които се движеха гума до гума в рамките на няколко завоя.

62/71 - С най-бързата обиколка от началото на състезанието Норис влезе в DRS зоната на Леклер в битката за второто място по-малко от десет тура преди финала. Грешка за Леклер в последния завой позволи на Норис да се изкачи на втората позиция. Монегаскът за момент загуби сцепление в задните гуми, но за щастие на феновете на Ферари той овладя навреме колата си и остана в състезанието.

64/71 - Разликата между Сайнц и Норис в спора за първото място беше 7.9 секунди, а Леклер вече изоставаше с 3.0 от пилота на Макларън.

66/71 - Хамилтън най-накрая се справи с Ръсел и се изкачи на четвъртото място, след като задмина съотборника си в спирането за първия завой.

Контакт между Лоусън и Колапинто в битката между двамата за 12-то място. След него Лоусън трябваше да спре в бокса за смяна на предното крило.

69/71 - Леклер с второто спиране в бокса за меките гуми, с които да атакува най-бързата обиколка.

Финал - Карлос Сайнц с втора победа за сезона, Ландо Норис финишира втори, а Шарл Леклер допълни подиума и записа най-бързата обиколка.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти