Гран При на Тайланд винаги предлага оспорвани битки с минимални разлики
Гран При на Тайланд е една от най-новите надпревари в календара на MotoGP, но тя бързо се превърна в любима не пилотите и феновете.
Трасето „Бурирам“ обикновено предлага оспорвани битки, а разликите на финала между пилотите в челото винаги са малки. От четирите издания на Гран При на Тайланд от 2018 година насам, в нито един случай победителят не е имал аванс от повече от секунда.
Всъщност най-голямата разлика между първи и втория е от 2022, когато Мигел Оливейра спечели с 0.730 секунди пред Джак Милър в едно мокро състезание. Във всички останали случаи, в които надпреварите бяха на сухо, разликата между първия и втори на финала беше по 0.2 секунди. През 2018 и 2019, когато състезанието беше решено в последния завой, Марк Маркес спечели със съответно 0.115 и 0.171 пред Андреа Довициозо (2018) и Фабио Куартараро (2019).
Преди година Хорхе Мартин триумфира на „Бурирам“ след един страхотен трибой, в който участваха още Брад Биндър и Франческо Баная, който отново беше решен в последната обиколка. На финала Мартинатора имаше аванс от 0.114 пред завършилия трети Баная, който бе промотиран до второто място, след като Биндър беше наказан със загуба на една позиция заради излизане от пистата в последната обиколка.
С оглед тези малки разлики в миналото можем да очакваме и този уикенд Гран При на Тайланд да предложи оспорвана битка в челото. А тя може да се окаже много важна в битката за титлата между Мартин и Баная. Преди финалните три кръга за сезона Мартин има аванс от 20 пункта пред действащия двукратен световен шампион и теоретично този уикенд може да се постави в позиция, която да му позволи да спечели титлата още в Малайзия след седмица.