Маркес омаловажи успеха си в спринта, отдаде го на състоянието на пистата
Марк Маркес омаловажи победата си във вчерашния спринт за Гран При на Арагон, която беше неговата първа в тази дисциплина. С нея той прекъсна своята доста дълга суша в MotoGP, като за последно той триумфира в Гран При на Емилия-Романя през октомври 2021 година.
Недостижимият Маркес с първа победа с Дукати, провал за Баная
Испанецът е напълно недостижим от началото на уикенда на „Моторланд Арагон“ и е начело във всяка една сесия, в която участва. В квалификацията той триумфира с аванс от повече от 0.8 секунди, а в спринта преднината му достигна до цели 4 секунди преди в края той да върне леко газта, за да мине триумфално покрай карирания флаг.
Въпреки тази си доминация той отказа до говори за ренесанс в своята кариера, а по-скоро отдаде преднината си на условията на пистата, която наскоро беше преасфалтирана. Заради този нов асфалт нивата на сцепление този уикенд са много ниски, което е идеално за Маркес, който и без това е много силен на „Моторланд Арагон“. Пилотът на Грезини Дукати има общо шест победи на испанското трасе, което за първи път прие MotoGP през 2010 година, като от тези шест успеха пет са в кралския клас.
Маркес: Най-важният ден е утре
„Мисля, че за мое съжаление, е само тук на „Моторланд“, с предната гума се чувствам много добре през целия уикенд. Карам добре, нямам проблеми. Най-важното нещо за мен в състезанието ще е да се грижа за задната гума.„Отборът вече работи по търсенето на по-добро постоянство, но смятам, че утре ще е различно и ще трябва да натискам повече. Усещам напрежението и усещам, че имам добра възможност да свърша работата си по добър начин, да завърша добрия уикенд перфектно“, каза Маркес.
Неговият по-малък брат и съотборник в Грезини Дукати Алекс също коментира преднината, която шесткратният световен шампион има от началото на уикенда. По думите на Алекс тези условия на ниско сцепление позволяват на пилотите да правят по-голяма разлика със своя стил на каране, отколкото на другите трасета, на които сцеплението е по-високо.
„Тук сцеплението е много ниско, така че, ако моторите са сходни или са от една марка, тогава силите са доста изравнение и зависи от пилота да направи разликата. А ние знаем, че малко сцепление Марк може да направи голяма разлика, виждали сме го и в миналото с Хонда.„Той е по-добър от всички тук, защото може да направи голяма разлика. Питал съм го много пъти как го прави. Но за него е много естествено нещо и му е трудно да го обясни в детайли. Той казва, че не прави нищо специално, просто търси ритъма.„Той спечели след 1042 дни или нещо подобно и каза да запазим спокойствие, защото е само спринт. Състезанието е утре и тогава е важният ден, той го знае, но със сигурност тази победа ще му вдъхне увереност“, разказа Алекс Маркес.