Как щеше да изглежда класирането в MotoGP, ако ги нямаше спринтовете?
Спринтовете състезания, които бяха добавени към програмата на всеки един уикенд в MotoGP в началото на миналата година определено добавиха нова динамика към битката за титлата в кралския клас.
Именно те бяха в основната за атаката към короната, която Хорхе Мартин направи във втората половина на миналия сезон. Испанецът си остава най-успешният пилот в спринтовите надпревари, в които той има общо 13 победи, със седем повече от втория в това класиране Франческо Баная.
Хорхе Мартин прекъсна успешната серия на Баная с победа в спринта в Германия
Само през 2024 година Мартин има четири победи в девет спринта, но за сметка на това неделните му победи са само две на брой. При Баная пък ситуацията е обратната, тъй като той има две победи в спринтовете, в които има и цели три нули, но пък спечели шест неделни състезания, в които се печелят и повече точки.
Хорхе Мартин подари победата на Баная в Германия с падане два тура преди финала
Именно това позволява на италианеца да води в генералното класиране в MotoGP по време на лятната пауза. Той прекара голяма част от първата част на сезона зад Мартин, но поведе миналата неделя с победата си в Германия, която дойде след падането на Мартин в началото на предпоследния тур на „Заксенринг“.
Баная излезе начело в MotoGP точно преди лятната пауза
Но как щеше да изглежда класирането в MotoGP през 2024 година, ако ги нямаше спринтовете?
Без тях авансът на Баная пред Мартин нямаше да е 10 точки, а цели 42. Промяна щеше да има и в третото място, което щеше да е притежание на Енеа Бастианини, вместо от Марк Маркес, който е вторият най-резултатен пилот в спринтовете след Мартин.
Мартинатора има завоювани 77 точки в събота, Маркес е с 58, а Маверик Винялес е с 49. Баная е едва четвърти в това подреждане с 45 пункта. В неделните стартове обаче италианецът е категорично над всички със 177 точки пред Мартин със 135, Бастианини със 120 и Маркес със 108.