Вижте пълната радио комуникация, която ядоса Окон в края на Гран При на Канада
Естебан Окон беше меко казано ядосан след края на надпреварата за Гран При на Канада. Причината за гнева на френския пилот бе получената отборна заповед да пропусне съотборника си Пиер Гасли в заключителните обиколки.
Скандал в Алпин заради заповеди от бокса
От пълната комуникация на Окон с неговия състезателен инженер става ясно, че първоначалната идея е била Гасли да върне позиция на съотборника си, ако не успее да настигне и изпревари Дениъл Рикардо. Това обаче не се случи и Гасли завърши на деветото място, точно пред Окон, който взе последната точка от състезанието в Монреал.
Пълната комуникация между Окон и Джош Пекет, неговият състезателен инженер:
Пекет – Естебан, трябва да пропуснем Пиер, моля. Разликата зад него е две секунди до Хюлкенберг.
Окон – Каква е причината?
Пекет – Трябва да се опитаме да атакуваме Рикардо.
Окон – Да, забравете!
Пекет – Окей, това е заповед. Остават три обиколки.
Окон – Ще ми върнете ли позицията, или не?
Пекет – Работя по въпроса.
Окон – Окей, пускам го. Разбрах. (Окон пропуска Гасли в 69-та от 70 обиколки)
Пекет – Естебан, колите няма да разменят местата си. Натискай до финала, моля.
Окон – Да, страхотно. Благодаря, страхотно. Благодаря.
Пекет – Окей, радиото още работи.
Окон – Окей приятел. Да да, добър си. Ок. Да, добре. Без коментар. Много добре. Много добре. Добре приятел.
Пекет – Добре, слушай. Все пак завършихме десети. Взехме една точка, окей? Пътят е дълъг. Знам, знам, знам, знам, че е разочароващо.
Окон – Аз направих това, което трябваше да направя, което е най-важното, но вие не направихте това, което трябваше да направите. Това е.
Пекет – Това, което ще кажа е, че ние завършихме десети, а стартирахме в дъното с много малка надежда за точки. Това се дължи на твоето каране и хладнокръвието в тези трудни условия. Така че трябва да си доволен със себе си. И благодаря за това, което направи.