Защо Норис остана на пистата по-дълго при първата кола на сигурността?
Ръководителят на отбора на Макларън във Формула 1 Андреа Стела обясни защо Ландо Норис не влезе в бокса веднага след появата на първата кола на сигурността в хода на Гран При на Канада, а остана още една обиколка на пистата.
Британецът поведе в състезанието в 21-та обиколка, след което за отрицателно време се откъсна пред Макс Верстапен и Джордж Ръсел. До 25-ия тур авансът на пилота на Макларън достигна 11.5 секунди, но точно тогава на пистата се появи колата на сигурността, за да могат маршалите да отстранят катастрофиралия болид на Логан Сарджънт.
В случая Норис остана на пистата и направи една допълнителна обиколка, а неговите съперници влязоха в бокса. Норис също стори това, но заради този допълнителен тур, който той направи зад колата на сигурността, британецът бе прескочен от Верстапен и Ръсел.
След състезанието Стела призна, че в Макларън не са реагирали превантивно да наредят на своя пилот директно да влезе в бокса, ако има кола на сигурността. Когато неутрализацията бе обявена Норис бе малко преди входа за пит лейна и докато от Макларън решат, че трябва да се спре, той вече беше подминал бокса.
„Хвърлихме бърз поглед. Изглежда той беше на секунда и половина преди бокса – от момента, в който трябва да завие или да продължи направо. Връщайки се назад, може би трябваше да му кажем направо да влиза, ако има кола на сигурността и той инстинктивно щеше да спре“, каза Стела.
Норис: Колата на сигурността ме дръпна назад
Италианецът добави, че променливите условия също са били фактор при решението на Макларън. В отбора са били раздвоени между мисълта да оставят своя пилот със старите гуми интермедия на изсъхващата писта или той да направи стоп за нови такива.
Доза късмет и страхотно каране донесоха нова победа на Верстапен през 2024 година
„Наблюдавахме интензивността на дъжда. Тя намаляваше в минути преди колата на сигурността. Така че ние не искахме да правим излишен стоп за нови гуми интермедия, след като този комплект щеше да е достатъчно добър за този лек дъжд.„Мисля, че за преследвачите беше много по-лесно просто да направят обратното на Ландо. Нямахме късмет не само с момента, в който колата на сигурността беше изкарана спрямо позицията на Ландо, но и периодът от състезанието, в който това се случи, защото тогава Ландо беше най-бързият пилот на пистата“, заяви Стела.
В крайна сметка Норис завърши втори в Гран При на Канада зад победителя Верстапен. А още по време на самото състезание от Ред Бул и Макларън отчетоха, че първата кола на сигурността в Монреал практически взе от Норис това, което му даде в Маями, където той поведе именно заради колата на сигурността и записа първата си победа във Формула 1.