Верстапен разкритикува системата за суперлицензите във Формула 1
Трикратният световен шампион Макс Верстапен разкритикува система за суперлицензите във Формула 1, която бе въведена след неговия дебют в шампионата през 2015 година.
Нидерландецът влезе във Формула 1 на едва 17-годишна възраст и от 2016 изискванията за получаване на суперлиценз бяха променени. Сега всеки пилот, които иска да получи такъв, трябва да събере 40 суперлиценз точки в рамките на три години с участието си в различни шампионати. Освен това всеки трябва да има и навършени 18 години, което практически гарантира, че Верстапен ще остане най-младият пилот в историята на Формула 1, тъй като неговите дебют дойде когато той бе на 17 години и 166 дни.
Тази система попадна в светлината на прожекторите през 2022 година, когато ФИА отказа да даде лиценз на Колтън Херта, тъй като американецът нямаше нужните 40 точки, въпреки успехите си в Индикар. В момента отново тази система се дискутира, заради молбата на Уилямс Андреа Кими Антонели да получи лиценз, преди да има навършени 18 години.
Тото Волф отхвърли идеята за ранен дебют на Антонели
Според Верстапен системата трябва да бъде променена, защото в сегашния си вид тя може да попречи на някой голям талант да достигне до Формула 1.
„Това правило беше въведено заради мен, разбира се. Но то не спира това, което трябваше. Не говоря конкретно за него (Антонели), но това може да спре някой талант за Формула 1, защото той няма нужните 40 точки.„Не съм голям фен на системата. Във ФИА мислят, че е добра, но аз предпочитам да я няма. Ако някой е на 17 или 18 и има да речем 20 точки, но е много бърз, защо да не влезе във Формула 1“, попита Верстапен пред нидерландските медии.