Отборите ще дискутират възможността всички пилоти да получават точки
По време на уикенда за Гран При на Китай във Формула 1 се появи информация, че се обмисля промяна на точковата система в шампионата. Идеят, която бе дискутирана по време на срещата на Комисията за Ф1 в дните след старта в Шанхай, бе точки вече да се дават на първите 12 във всяко състезание, а не на първите 10, както е в момента.
Формула 1 може да има нова точкова система за догодина
Това предложение обаче не бе прието на първо четене, след като тимовете решиха, че имат нужда от повече време, за да намерят добро решение. А изглежда новата идея е точки да получават и пилоти, които финишират по-назад от 12-то място, като дори се обмисля такива да се дават до 20-то място.
Обсъждането на новата точкова система във Формула 1 ще се забави
„Мисля, че промяната на точковата система е добре идея, но въпросът е каква точно да бъде тя. Дали до 12-то, 14-т0, 16-то или дори 20-то място. Проведохме един добър разговор в Комисията по тази тема и всички се обединихме около идеята, че това ще е добре за спорта. Все пак решихме да отделим нужното време, за да намерим правилното решение“, обясни шефът на Уилямс Джеймс Ваулс.
Неговият колега от Астън Мартин Майк Крак сподели сходно мнение и добави, че промяната на фенската база през последните години е една от водещите причини да има нужда от такава промяна.
Васьор за новата точкова система: Разбирам тимовете от втората половина
„Мисля, че трябва да разгледаме точковата система. Ние имаме и нова фенска база. Ние не разчитаме само на онези старомодните фенове, които бяха масовката през годините. Така че аз смятам, че е време да разгледаме това. Лично аз смятам, че винаги трябва да имаш за какво да се бориш, без значение кой си“, заяви Крак.„В Комисията стигнахме до консенсус, че трябва да има промяна, но не трябва да бързаме с нея, защото не искаме скоро да трябва да я сменяме отново. Така че ще е важно да обмислим добре нещата и следващия път ще обсъдим различните предложения на следващото заседание“, добави шефът на Астън Мартин.
Главният изпълнителен директор на Макларън Зак Браун пък обясни, че има логика точки да се дават на всички финиширали, отговаряйки на критиците, които заявиха, че така всяка точка ще бъде обезценена.
„Мисля, че може да се направи аргумент за всички позиции. Разбира се това ще бъде доста съществена промяна. Мисля, че в момента, в който борбата стане за точки, всяка изпреварване става по-важно. Понякога някои коли се прибират в гаража, за да спестят износване на отделни компоненти, тъй като са далеч от точките. С тази промяна ще елиминираме това.„Ако една бърза кола бъде избутана до дъното, тогава всяко изпреварване ще бъде от значение. Така че има аргументи точки да се дават на всички финиширали, но определено не трябва да са по-малко от 12.„Но, както и моите колеги казаха, ще е важно да направим една промяна и точно това се разбрахме в Комисията – да преразгледаме предложението. Мисля, че всички отбори се обединихме около идеята, че увеличаването на позициите, които дават точки, е нещо добро“, обясни Браун.