Наказанието на Алонсо от спринта в Китай няма да бъде преразглеждано
Наказанието на Фернандо Алонсо от спринтовата надпревара в Китай преди две седмици няма да бъде преразглеждана, информира журналистът Адам Купър от пистата в Маями.
Испанецът бе наказан с 10 секунди и три наказателни точки за удара с Карлос Сайнц в битката между двамата сънародници за третото място в 16-та обиколка на спринта в Шанхай. Тогава Алонсо се гмурна от вътрешната страна на пилота на Ферари на завой №9 и се стигна до контакт между двамата, който принуди Сайнц да излезе извън пистата.
Впоследствие Алонсо трябваше да спре в бокса за ново предно крило и по-късно се прибра в гаража си, преди края на състезанието. Сайнц пък продължи, но загуби позиции от Серхио Перес и Шарл Леклер, финиширайки пети.
След разглеждане на този инцидент Алонсо бе наказан с 10 секунди, които бяха прибавени към неговото време, въпреки че той реално не финишира. Това стана факта, заради дупка в правилника, която официално класира всеки пилот като завършил дадено състезание, ако той е покрил 90% от дистанцията, покрита от победителя.
Наказаха Алонсо за инцидента със Сайнц в спринта
По-рано тази седмица Астън Мартин официално стартира процедурата, с която да поиска преразглеждане на това наказание. Целта на тима е поне трите наказателни точки да бъдат махнати от лиценза на Алонсо, който вече има шест, а при събирането на 12 ще трябва да пропусне един старт.
Астън Мартин поиска преразглеждане на наказанието на Алонсо от Китай
За да може Астън Мартин да обори оригиналното решение на стюардите отборът трябваше да представи „нови и съществени доказателства, които не са били на разположение на стюардите в момента, в който те са разглеждали въпросния инцидент“. По-рано днес случаят е бил разгледан от комисарите в Маями, които са преценили, че нови доказателства действително има. Те обаче не са ги сметнали за съществени, с което петицията на Астън Мартин е била отхвърлена и наказанието на Алонсо се запазва.
Официалното решение ще бъде публикувано по-късно, тъй като то трябва да бъде подписано и от местния стюард, който бе част от екипа на Гран При на Китай. А часовата разлика означава, че в момента в Китай е средата на нощта и това няма как да се случи веднага.