Алпин докара А524 до минималното тегло

Отборът на Алпин започна сезон 2024 във Формула 1 с кола, която според мнозина запознати бе с между 10 и 15 килограма над минималното тегло, което пречеше сериозно на Пиер Гасли и Естебан Окон в първите стартове за годината.

Два месеца след началото на кампанията А524 вече отговаря на минималното тегло. Това олекотяване бе постигнато чрез по-ефективно конструиране на различни елементи от колата и въвеждането на различни подобрения.

Давид Санчес кацна в Алпин

Последното такова идва за Гран При на Маями и то представлява нов под, който ще бъде използван от Гасли. Като модел подът е идентичен с този, който бе използван от Окон в Китай преди две седмици, но е по-лек.

Бившият шеф на Алпин обясни защо има такава дупка между отборите във Ф1

Според шефа на Алпин Бруно Фамен това олекотяване на А524 се равнява на около 0.2 секунди на обиколка. Французинът обаче обясни, че не теглото е големият проблем на колата, а липсата на притискане.

„Битката е толкова тежка, че всеки напредък, колкото и минимален да е той, е добър и ние правим точно това. Теглото, хората говорят много за него, но не то беше основният проблем на колата.„Големият недостатък е, че ние не генерирахме достатъчно сцепление и не можехме да накараме гумите да работят както трябва в квалификациите. По-добре е, че сме на минималното тегло, но не това беше главният проблем.„Ние го решихме по-бързо от очакваното и аз съм доволен от работата на отбора, той натиска във всяка посока. Първоначално трябваше да имаме новия под тук, но хората във фабриката се напънаха и ние имахме една бройка още в Шанхай. Това е добър знак, но е малка част от разликата, която трябва да заличим, а това ще отнеме време“, заяви Фамен пред motorsport.com в Маями.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти