Роланд, който мечтаеше да се състезава
Днес много от феновете на Формула 1 с трудност си спомнят Роланд Ратценбергер – австрийският пилот, който загина в квалификацията на „Имола” на 30 април 1994 година. Ден преди Айртон Сена и стана първият загинал пилот във Формула 1 от 12 години.
Пилотът на Симтек трудно привличаше вниманието на медиите и феновете, но от 1994 година насам името му остава неизменно свързано с това на Сена, който загина ден по-късно.
Да си спомним днес за Роланд Ратценбергер
След ужасяващия уикенд на „Имола” Симтек изписа името на Роланд на колите си до края на сезона, а същото направиха и в Тойота в WEC, където австриецът беше сменен от Еди Ървайн. С името на Ратценбергер на вратата този прототип стигна до второто място в „24 часа на Льо Ман” през 1994 година.
31 години от "Божествената обиколка" на Сена на "Донингтън Парк"
Състезателният уикенд на „Имола” беше третият от договора на Роланд за пет състезания със Симтек, като автомобилът на тима беше сред най-бавните, а австриецът успя да запише 11-о място във втория старт за сезона в Япония.
Мечтата на Роланд винаги е била да пробие във Формула 1, но на 33 години в дъното на колоната, той е бил наясно, че това едва ли ще се случи. Поне така твърди баща му, който понякога се появява в падока на „Ред Бул Ринг” и „Имола”, носейки каската на сина си. За да не бъде забравен Роланд, както казва Рудолф Ратценбергер.
До Формула 1 кариерата на Роланд е впечатляваща, макар, че той закъснява с влизането си в спорта, основно заради липса на средства. През 1986 година Ратценбергер спечели Фестивала Формула Форд на „Брандс Хеч”, след това кара за много силния германски тим Шнитцер в Световния пистов шампионат за туристически автомобили плюс участия в Европейската Формула 3. През 1989 той е вече във Формула 3000, стартира в Льо Ман, DTM и WEC. Липсата на спонсори го праща в Япония за 1990, където се състезава едновременно в три шампионата: при туристическите автомобили, при прототипите и Формула 3000. През 1993 с Тойота печели първото място в класа си в Льо Ман и чак за 1994 си намира спонсори за Формула 1, при това само за първите пет състезания.
„Роланд винаги е мечтал да се състезава”, припомня баща му Рудолф Ратценбергер.