Не се очаква повторение на Турция 2020 в Китай
Въпреки обработката на асфалта на пистата в Шанхай не се очаква повторение на ситуацията от Гран При на Турция през 2020 година в хода на Гран При на Китай този уикенд.
При завръщането на „Истанбул Парк“ в календара през ноември 2020 трасето бе напълно преасфалтирано. Проблемът бе, че това се случи броени дни преди началото на състезателния уикенд и съответно нивата на сцепление бяха много ниски, независимо дали настилката беше суха, или мокра.
В дните преди пристигането на кервана на Формула 1 в Китай се появиха различни информации, че трасето в Шанхай е било напълно преасфалтирано, което поради опасенията, че може да има повторение на случилото се в Турция през 2020. Оказа се обаче, че асфалтът не е бил подменян, а само обработен с битумен, които е бил положен като боя върху оригиналния асфалт, който бе положен при създаването на пистата преди 20 години.
Тази обработка е много популярно в Съединените щати и Азия и се използва на обществените пътища. При нея битуменът се прилага в течна форма и помага да се стегне настилката. На теория това третиране помага на асфалта да не задържа прах, да отвежда по-лесно водата и удължава живота на настилката.
Самата процедура е била извършена още миналата година, което е и причината на части от пистата битуменът вече да е поизносен от събитията, които са се провели на пистата в Шанхай. Очаква се това износване да бъде засилено по време на уикенда във Формула 1, заради огромните сили на притискане, които се генерират от модерните коли.
Какво притеснява пилотите преди завръщането на Гран При на Китай?
„Имам усещането, че няма да бъде като в Турция. Турция беше много особено случай. Но ако изведнъж се появи грейнинг ще се появят много неизвестни, които да афектират целия ти уикенд“, обясни пилотът на Ферари Карлос Сайнц относно обработената настилка в Китай.