Рено възроди легендата 5 на ток
Рено 5 е един от най-успешните модели в историята на френския автомобилен гигант – 9 милиона продажби в цял свят и революция в мобилността в началото на 70-те години. Днес на автомобилния салон в Женева Рено представи новия Рено 5 E-Tech electric – новият прочит на култовия автомобил, който е изцяло с електрическо задвижване и има за цел да „демократизира” света на електромобилите.
„Новият Рено 5 E-Tech electric е може би най-важният модел в новата история на компанията, тъй като той е призван да повтори успехите на предшественика, който се появи в подобни тежки времена – високи цени на горивата, инфлация и нужда от повече индивидуални възможности за придвижване”, заяви представянето главният изпълнителен директор на Рено Груп Лука ди Мео.
Рено връща Туинго като достъпен електромобил
Дизайнът на електрическия R5 е „ретро-футуристичен”, като в него има сериозни заемки от различните поколения на оригинала – от първата генерация от 1972 година до рали чудовищата от средата на 80-те.
Електромобилът е по-голям от Туинго, но е малко по-малък от петата генерация на Клио и е първият сериен модел, изграден на платформата AmpR Small. Най-леката версия на колата ще има батерия с капацитет 40 киловатчаса и тегло 1350 килограма, а с нарастването на капацитета на батерията, се увеличава и мощността – от 95 през 120 до 150 конски сили. Най-мощната версия обаче е с електронно ограничена максимална скорост на 150 км/ч.
Електрическият R5 ще е предимно градска кола с пробег до 300 километра с най-малката батерия по WLTP, като ще има и вариант с 400 километра пробег. При излизането си на пазара в Европа най-евтината версия на електромобила ще е на цена 25 000 евро.