Джордан за Сато: Беше чудо, когато връщаше колата цяла
Бившият собственик на отбора на Джордан във Формула 1 Еди Джордан се върна към сезон 2002, в който негови пилоти бяха Джанкарло Физикела и Такума Сато. За японецът това беше дебютна година в спорта, а той беше пласиран в Джордан от доставчика на двигатели на тима Хонда.
Сезон 2002 за Сато беше белязан от множество катастрофи, което в крайна сметка му коства всякакви шансове да остане в тима и за следващата година. Отделно в края на 2002 година Джордан и Хонда се разделиха, което освободи Еди Джордан от задължението да използва Сато.
В скорошно издание на подкаста Formula For Success, в който Джордан и Дейвид Култард са съводещи ирландецът беше попитан от своя колега дали някога е имал пилот, който е бил много бърз, но твърде често се е замествал в инциденти на пистата. На този въпрос Джордан не се поколеба да посочи именно Сато.
„Е, от тогава насам той два пъти спечели „Инди 500“, това е Такума Сато. Искам да кажа, че ако след дадена сесия колата беше в бокса с четири гуми беше чудо. Той беше бърз, но никога не знаеше защо. Да ти кажа, ние също не знаехме!„Дори докато говоря за него, той беше най-милият човек на планетата, но Исусе никога отново няма да му дам една от моите коли. Той се блъскаше постоянно, но беше толкова мил човек, нямаше как да му се сърдиш, постоянно се извиняваше и беше много великодушен“, каза Джордан.
След едногодишния си престои в Джордан Сато прекара сезон 2003 като тестови пилот на БАР-Хонда, участвайки в домашната си Гран При на Япония на мястото на уволнения Жак Вилньов. Японецът прекара още два сезона в екипа от Бракли и през 2004 стигна до своя единствен подиум във Формула 1, финиширайки трети в Гран При на САЩ на „Индианаполис“.
Именно на „Индианаполис“ дойдоха и неговите най-големи успехи в кариерата, тъй като той има общо две победи в едно то най-големите състезания в света - „500-те мили на Индианаполис“. Японецът триумфира в надпреварата през 2017 с Андрети и през 2020 с Рейхал Летерман Ланиган Рейсинг.