(АРХИВ) От Kaizen Gaming: Българските фенове са изключително страстни и подкрепят любимите си отбори с преданост
Екипът на Sportal.bg се срещна в Атина с търговския директор на Betano за България, Гърция и Кипър Николаос Флигос, с когото поговорихме за развитието на компанията Kaizen Gaming. Не подминахме и темата за най-добрия български баскетболист Александър Везенков, който е и бранд амбасадор на Betano, както и за спортните фенове в страната ни.
- Разкажете ни малко повече за Betano? Кога е основана компанията, колко служители имате и на кои пазари сте активни? - Betano, онлайн операторът за спортни залози и хазартни игри, е стартиран в 11 страни по света. В момента Betano присъства в България, Португалия, Бразилия, Румъния, Германия, Чехия, Чили, Перу, Еквадор, Канада и Нигерия. Нашата вътрешна платформа предлага широк спектър от продукти от най-висок клас, като Спортни залози, Живи залози и Казино. В комбинация с висококачествени услуги като бърза поддръжка на клиенти, сигурни и бързи транзакции, платформата Betano е създадена да отговори на нуждите на нашите играчи и да предложи страхотно и високо доверено онлайн преживяване. Едновременно с това, отговорният хазарт е в основата на нашите операции, така че ние използваме върхови технологии и внедряваме процеси, за да гарантираме безопасна среда за игра за нашите ценни клиенти. Ние сме наистина отговорен оператор и това е причината, поради която спечелихме наградите за "Социално отговорна маркетингова кампания" и "Иновации в спортните залози в областта на отговорния хазарт" в България миналата година. Kaizen Gaming, компанията майка на Betano, също управлява бранда Stoiximan в Гърция и Кипър, така че ние сме активни на общо 13 пазара, с цел да се разширим до 26 пазара до 2026 година. Ние сме една от най-бързо растящите GameTech компании на международно ниво с нашите 6 офиса, които са дом на над 2000 служители, докато до края на 2024 година се стремим да нараснем до 3000.
- Изглежда, че сте превзели света на спонсорството като буря. Не само в Гърция, но и почти на всички пазари, на които оперирате. Можете ли да назовете някои от отборите, които спонсорирате и, разбира се, индивидуални спортисти? - В Kaizen Gaming лоялно подкрепяме спортисти от самото начало. Ние реализираме обширен план за спонсорство във всяка страна, в която оперираме, чрез спонсорски договори със спортни клубове и национални отбори, както и с индивидуални спортисти. Kaizen Gaming в момента спонсорира, чрез своите Betano и Stoiximan, някои от най-добрите футболни отбори в Европа и Латинска Америка, включително Порто, Спортинг и Бенфика в Португалия, Олимпиакос, Панатинайкос и ПАОК в Гърция, Атлетико Минейро и Флуминензе в Бразилия, докато наскоро обявихме спонсорството на Спарта Прага в Чехия. Също така подкрепяме индивидуални спортисти като Джеймс Родригес, Лефтерис Петруниас, Катерина Стефанидис, Анна Куракаки, Милтос Тентоглу и Кристиан Голомеев, и други. В България сме официални спонсори на ФК Локомотив София и наскоро посрещнахме Саша Везенков като наш бранд амбасадор за Betano. Най-новото ни попълнение е двукратният MVP и шампион на НБА Янис Адетокунбо, който стана първият глобален бранд амбасадор на Betano.
- Kaizen Gaming беше също първата компания в индустрията, която подписа договор с ФИФА за Световното първенство, по време на Световната купа Катар 2022. Да очакваме още такива сделки? - 2022 беше преломна година за нас: стартирахме Betano на 5 нови пазари (Европа, Северна и Южна Америка), спечелихме наградата за Марка на годината на EGR Marketing & Innovation AwardS - 'Оскарите' на онлайн хазартната индустрия, установявайки Kaizen Gaming като глобален лидер в сектора и спонсорирахме Световното първенство в Катар, първата компания за спортни залози в света, която някога е партнирала с FIFA. За да поддържаме импулса през 2023 г. си партнирахме и с водещия гръцки спортист и глобален спортен модел, Янис Адетокунбо, който сега е глобален бранд амбасадор на Betano. Много сме горди, че работим с атлет, който е световен модел и насърчаваме спорта, благородното съперничество и културата на непрекъснато подобрение, застъпвана и от Янис, и от Kaizen Gaming. И това е само началото…
- Какви качества търсите, когато решавате кой ще подркепите? Популярността важна ли е? - В Kaizen Gaming подкрепяме всички, които вярват в своя най-висок потенциал и се стремят към най-доброто всеки ден. Някои от тях са супер известни като Янис, докато други не са толкова добре познати. Това, което всъщност искаме да видим, е, че те споделят същите ценности с нас, включително безгранична страст към спорта и ангажимент да станат по-добра версия на себе си. Всъщност, ние подкрепяхме повечето от индивидуалните спортисти, преди те да станат известни и бяхме до тях през цялото им пътуване до успехите. Например, започнахме да подкрепяме Лефтерис Петруниас, трикратен златен медалист, през 2015 г., трудна година за него, когато беше неизвестен по това време и предстоеше да се откаже поради финансови затруднения.
- Какво ще кажете за Саша Везенков - най-добрият стрелец в Европа и MVP? Изглежда, че е много избирателен в партньорствата, дори в интервютата. Как се вписва той в звездния състав от отбори и атлети, които спонсорирате? - Саша е невероятен атлет, чиято упорита работа, скромност и отдаденост за непрекъснато усъвършенстване се вписват перфектно в ценностите на нашата компания. Той беше неоспоримият MVP на Евролигата миналия сезон е първият българин, който ще се присъедини към НБА след повече от 30 години. Сигурни сме, че той ще се справи отлично и в най-добрата професионална баскетболна лига в света! Той е истинска успешна история, точно като Kaizen Gaming, която се издигна от стартъп в Гърция до глобален играч за по-малко от десетилетие.
- Саша Везенков без съмнение е най-ярката изгряваща звезда в българския спорт. Но какво ще кажете за Красимир Балъков, част от нашето златно поколение? - Като №1 футболист на България за 1995 и 1997 година, Красимир Балъков е един от най-успешните национални играчи за всички времена. Брилянтният полузащитник е част от така нареченото Златно поколение, достигнало своя връх на Световното първенство в САЩ през 1994 година. Гордеем се, че български играч, толкова почитан от поколения български фенове, е част от семейството на Betano.
- Какво е вашето впечатление за българските фенове в сравнение с другите пазари, на които оперирате? - Българските фенове са изключително страстни и подкрепят любимите си отбори с преданост. Местната фен база постоянно расте и любовта към спорта се предава през поколенията. Възможността да подкрепяме развитието на българската спортна индустрия, както и да даваме сили на младите спортисти да разгърнат потенциала си, е чест и мисия за Betano. Същото важи и за социалната отговорност, тъй като полагаме големи усилия да гарантираме, че оставяме положителен отпечатък във всяка страна, в която оперираме. Даването е част от нашето ДНК и знаем, че в днешно време потребителите изискват компаниите да действат отговорно и устойчиво. Ето защо работим върху голям проект, който ще има истински ефект в общността. Скоро ще обявим повече!