Хамилтън нападна ФИА за проблемите с гумите в Катар
Седемкратният световен шампион във Формула 1 Люис Хамилтън нападна Международната автомобилна федерация (ФИА) заради проблемите с гумите, които застигнаха кервана по време на Гран При на Катар.
Още след петъчните сесии от Пирели обявиха, че заради агресивните бордюри на „Лусайл“ и дългото време, което пилотите прекарват върху тях с висока скорост продуктите на италианската компания буквално започват да се разпадат. Самото разпадане се изразява в отделянето на повърхностния слой на гумата от основния такъв.
Как Пирели откри проблемите с гуми в Катар
Заради тези проблеми в днешното състезание ще важи ограничение за максималното използване на всеки комплект гуми. Независимо от сместа пилотите няма да могат да използват даден комплект гуми в повече от 18 обиколки, което практически гарантира три спирания в бокса.
Окончателно: Поне 3 спирания в бокса в Катар днес
Според Хамилтън вина за тези проблеми в Катар не е само на Пирели, но и на ФИА. По думите на британеца липсата на тестове на писти, които натоварват гумите до лимита. През последните години предсезонните тестове се провеждат предимно в Бахрейн, където обаче липсват бързи завои, които да натоварват много гуми.
Ръсел: Изборът на меките сликове за спринта не беше глупав
„Имаме нужда от подобрение на организационно ниво, това е сигурно. В крайна сметка имаме нужда от по-добри гуми, но не смятам, че вината е само на производителя. Имаме толкова ограничени тестове. Ние не тестваме на писти, на които има много бързи завои, както е тук. Аз дори предложих трите дни на предсезонни тестове да се провеждат тук. Това е пистата, която натоварва най-много гумите“, обясни Хамилтън.
Той също така добави, че теглото на колите, които тежат близо 800 килограма, също допринася за това натоварване, което гумите понасят.
Формула 1 може да се откаже от 18-инчовите гуми, за да спести килограми
„Който и да взима решенията във ФИА трябва да знае, че сега имаме най-тежките коли в историята, които имат и толкова много притискане. Като към тях добавим и цялото гориво на старта проблемите се очаквани. Ако се върнем назад във времето ще видим, че преди имаше по-леки коли, с два пъти по-малко притискане, които имаха много повече сцепление от гумите на Бриджстоун и Мишлен. Определено има върху какво да се помисли, защото доколко знам догодина ще сме още по-тежки“, заяви Хамилтън.