В часовете преди началото втората квалификация на пистата „Лусайл“ в Катар ФИА публикува съобщение, че заради проблем с гумите на Пирели до края на уикенда за Гран При на Катар ще има определни мерки за сигурност.
Сред тях са промяна в лимита на пистата на бързите завои №12 и №13, както и възможността да има задължителни три спирания в бокса. Но как точно в Пирели са открили проблемите с гумите след края на петъчните сесии?
3 задължителни бокса утре? Още една тренировка днес
Принципно в края на всяка сесия отборите връщат задължителен брой гуми, които няма да бъдат използвани до края на уикенда. Тези гуми биват анализирани от инженерите на Пирели, а част от тях биват разрязани.
При тези анализи вчера при част от гумите, които са били използвани в 20 или повече обиколки е била забелязано отделяне на горния слой на гумите от техния каркас. Това създава предпоставки за внезапния спуквания на гумите, което може да доведе до сериозни инциденти. При гумите, които бяха на по-малко от 20 тура този проблем беше доста по-малък.
След тези открития от Пирели моментално са уведомили ФИА и директорът на комисията за едноместни болиди Никола Томбазис и са им представили доказателства. Трите страни веднага са формулирали план, с който да предотвратят големи инциденти в спринта днес и състезанието утре.
За самия спринт днес няма да има ограничения, но такива може да има за надпреварата. Ако след спринта анализите на Пирели отново покажат същите проблеми, то утре пилотите няма да могат да правят повече от 20 обиколки за първия си стинт и по 22 за всеки следващ. Освен това те ще трябва да направят минимум три спирания в бокса.
Важно е да се отбележи, че за уикенда в Катар Пирели не избра най-твърдите гуми в своята гамат. На „Лусайл“ пилотите разполагат със смесите С1, С2 и С3, а не с по-твърдата комбинация С0, С1 и С2.
Тези драми на Пирели бързо бяха сравнени с тези на Мишлен от Гран При на САЩ през 2005 година. Тогава обаче не бе намерено решение и в състезанието на „Индианаполис“ участваха само шестте коли, които използваха гумите на Бриджстоун, които нямаха проблеми с виража на последния завой. Сега, след като Пирели е единствен доставчик, решение много по-лесно се намира и прилага, без отборите да имат много право на глас.
Снимки: Gettyimages