От Алфа Таури обясниха как се е отразило идването на Рикардо
Дениъл Рикардо се присъедини към отбора на Алфа Таури в средата на сезон 2023 във Формула 1, заемайки мястото на Ник де Врийс, който бе освободен заради незадоволитеното си представяне в първите десет старта за годината.
Според главния инженер на тима Джанатан Едолс завръщането на Рикардо във Фаенца веднага се е отразило позитивно на работата в отбора. По думите на британеца богатият опит на австралиеца е помогнал на инженерите със своята качествена обратна връзка.
„Общо взето веднага се усети качеството на обратната връзка и не само на обратната връзка за поведението на колата. Разбира се той има много богат опит, карал е много различни коли с различно представяне. Така че да имаме пилот с такъв опит е много полезно за нас.„Освен това със своя опит той ни помага по-лесно да разчетем състезанията. Неговата обратна връзка в реално време за гумите, дали ще има нужда от един или два стопа, какво ще се случи, ако има кола на сигурността, дали ще успее отново да загрее гумите след нея, или ще има нужда от спиране в бокса. В голяма част от времето ние взимаме тези решения на база данните на стената на боксовете. Но в моментите, в които не е много ясно кое ще е правилното решение да имаме някой с такъв опит в колата винаги помага“, обясни Едолс.
Ето кога ще се реши дали Рикардо ще кара в Катар
Въпреки че участва в само две състезания преди да се контузи Рикардо успя да убеди шефовете на Ред Бул и Алфа Таури да му гласуват доверие с титулярно място за сезон 2024. Тогава той ще си партнира с Юки Цунода, а заместникът на Рикардо в последните четири състезания Лиам Лоусън отново ще е резерва на двата отбора на „биковете“.
Рикардо и Цунода остават в Алфа Таури догодина
За Рикардо това е втори стинт с тима от Фаенца, с който той изкара и първите си два пълни сезона във Формула 1 преди десетилети. През 2012 и 2013 австралиецът кара за Торо Росо, след което изкара пет сезона в Ред Бул и по два в Рено и Макларън.
В края на миналата година австралиецът се завърна в Ред Бул и в първата половина от сезона беше трети пилот за Ред Бул и Алфа Таури. Преди Гран При на Унгария обаче той бе промотиран до титуляр в Алфа Таури, заемайки мястото на Де Врийс.