Пилотите искат новата конфигурация в Сингапур да остане за постоянно
За тазгодишното издание на Гран При на Сингапур организаторите на надпреварата бяха принудени да направят най-голямата промяна по конфигурацията на „Марина Бей“ от създаването на състезанието през 2008 година.
Заради доста големи ремонти в областта около плаващия стадион в третия сектор бяха премахнати общо четири завоя. Вместо тях пилотите минават по една права с дължина от 400 метра преди спирането за завой №16 (в миналото завой №20).
Тези принудителни промени бяха приети много позитивно от пилотите, като част от тях изразиха своите надежди те да останат трайни. За сега планът е тази конфигурация да се използва до 2026 година включително, след което да има връщане към предишната.
Хамилтън похвали промените по пистата в Сингапур
„Забавно е. Мисля, че тази промяна е подобрение спрямо миналото. Пистата е малко по-бърза и по-лесно влизаш в ритъм. Така че да, на мен ми допада“, заяви двукратният победител в Гран При на Сингапур Фернандо Алонсо.
„Предпочитам тази конфигурация – коментира Валтери Ботас от Алфа Ромео. – Мисля, че с нея ще имаме малко повече възможности за изпреварване, а и самата писта става малко по-бърза.“
Няма да има 4-та DRS зона в Сингапур този уикенд
Организаторите на състезанието обаче ще искат възможно най-бързо да се върнат към използването на оригиналния сектор. Причината за това е голямата перманентна трибуна, която побира общо 25 000 души, но не може да се използва с настоящата конфигурация. Част от тези 25 000 места бяха компенсирани с допълнителни временни трибуни, но пак общият капацитет за тази година е със 17% по-малък спрямо предходните.
Друг проблем с бъдещето използване на настоящата конфигурация е планът правата преди завой №16 да бъде премахната и да стане част от цялостната реновация на секцията около плаващия стадион. Промоутърът на състезанието Колин Шин заяви пред медиите в хода на уикенда, че е възможно да бъде намерен компромис с малко по-бързи завои при връщането на старата конфигурация. Той също така намекна, че това може да се случи и с година по-късно, ако ремонтът се забави.
„Ние не знаем колко дълго ще продължат тези ремонти. Може да са повече от три години, по-скоро изглежда, че ще са готови през 2028. Все още не знаем. Когато приключат ще имаме възможността да изградим по-добра писта в началото на секцията. Все още нямаме точен план, но може да се окажем с едно по-плавно влизане в този комплекс. Тази година загубихме цели 25 000 места, това е огромна дупка в джоба“, каза Шин.