Коя е най-бързата стратегия в Саудитска Арабия
Още след петъчните свободни тренировки от Пирели прогнозираха, че най-бързата стратегия за Гран При на Саудитска Арабия днес ще е само с едно спиране в бокса. Но заради високия риск от инциденти и големия шанс на пистата да излезе кола на сигурността, всеки един отбор има поне по няколко варианта на основната стратегия с една смяна на гуми.
Миналата година отборите изобщо не използваха меките сликове в хода на състезанието, ще видим дали и сега ще се случи нещо подобно, въпреки, че в Пирели прогнозираха, че сега гумите Soft ще са подходящи.
Очаква се, че най-подходящата стратегия ще е старт със средно твърдите гуми и бокс в прозорец от 18 до 25 обиколка, след което пилотът да довърши състезанието с твърдите сликове. Това е логично, като се има предвид, че разликата в скоростта на меките и средно твърдите е едва 0,4 секунди, а гумите Medium са доста по-издръжливи. Възможен е и старт с меките сликове, като се очаква, че те ще издържат максимум до 20 обиколка и оттам до финала с твърдите.
Перес и Алонсо ще спорят за победата в Джеда при отсъствието на Верстапен от челото
Асфалтът в Джеда дава отлично сцепление и износването на гумите няма да е такъв проблем какъвто беше в Бахрейн, но възможностите за инциденти, кола на сигурността и дори спиране на състезанието с червен флаг определено ще предоставят повече стратегически възможности на отборите да извлекат максимума от позицията, до която е стигнал техният пилот преди решителните обиколки.