Тото Волф: Таванът на бюджетите не попречи на W13
След осем поредни световни титли при конструкторите във Формула 1 сезон 2022 се оказа много труден за Мерцедес - новият автомобил W13 беше бавен, нестабилен и демонстрира сериозни проблеми с подскачането в първата половина на годината.
За сезон 2022 отборите работеха при таван на бюджетите в размер на 140 милиона долара, което означаваше, че развитието на колите трябва да е много добре преценено, тъй като нито един тим нямаше свободни пари за сгрешени компоненти или аеродинамични решения. Но шефът на Мерцедес Тото Волф обясни, че финансовите ограничения не са се отразили на битката с проблемите и слабостите на W13.
“Дори и да нямаше таван на бюджетите, това нямаше да се отрази на работата ни по колата - декларира Волф. - Не ни липсват възможности, нито време, нито идеи. Но трябваше да “сваляме” пласт по пласт от колата, за да стигнем до проблема. Така че, таванът на бюджетите нямаше да промени нищо.”
Мерцедес потвърди привличането на Шумахер
Първоначално в Мерцедес смятаха, че се решили проблема с подскачането с първия голям пакет подобрения, внедрени в W13 за състезанието в Испания, където Люис Хамилтън и Джордж Ръсел показаха окуражаващо темпо. Но след това подскачането се завърна и дори се проявяваше и в последната надпревара за сезона в Абу Даби.
Колко се отрази таванът на бюджетите на Мерцедес през 2022 година?
“Сега променяме архитектурата на колата и някои конструктивни решения, с които трябва да си върнем правилната посока на развитие на автомобила - допълни Волф. - Но трудното при новите правила е, че като решиш един проблем, понякога откриваш, че под него се крие друг. Но мисля, че ще се подготвим добре за следващия сезон.”