Рос Браун обясни защо Формула 1 става все по-популярна

Либърти Медия смени CVC като основен собственик на търговските права на Формула 1 през 2017 година и оттогава насам световният шампионат изживя истински бум на популярността си. Причините за това са няколко: Формула 1 навлезе в социалните мрежи, документалната поредица Drive to Survive, оспорваната битка за титлата през 2021 и др.

Но управляващият директор на Формула 1, който отговаря за спорта, Рос Браун обясни, че основната причина се крие в Либърти Медия и подходът, предприет от компанията за развитие на спорта. Накратко, американците са направили това, което предшествениците им не са искали.

“Важното беше, че в Либърти Медия не решиха веднага да преследват печалбата - обясни Браун. - Подходът им беше следният: Формула 1 е страхотен спорт, как можем да да го развием още? Печалбите идват след такова развитие, а не изстискването на спорта като лимон. Грег Мафей и Чейс Кери притежаваха тази визия за развитието на Формула 1. Либърти Медия е единствен собственик на Формула 1, който подхожда по този начин. Като се върнем назад в историята, няма да намерим техен предшественик, който да е инвестирал нещо в спорта. Няма да ви кажа бюджета, с който разполагах аз, но не беше малък, това е ангажимент, който се изплати.”

Рос Браун: Още отбори на подиума? Най-рано след година

Браун отново защити идеята да се увеличат двойно спринтовете за следващия сезон - от 3 на 6.

В Ред Бул не допускат критики срещу Макс

“За мен спринтовете добавят още емоции и екшън за феновете - обясни Рос, който се оттегля от поста си в края на годината. - Най-добрият, най-умният печели, това е още един шанс за пилотите да демонстрират таланта си. Мисля, че спринтовете са страхотни. Не мога да разбера как някой може да има проблем с тази концепция.”

Формула 1 официално потвърди домакините на 6-те спринта през 2023 година

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти