De Tomaso възкръсна с кола за 3 милиона долара

Алехандро де Томасо е един от най-интересните създатели на автомобили в историята на автомобилния бизнес. Компанията, носеща неговото име години наред е сериозен съперник на Ферари и Ламборгини. А и освен това, Де Томасо е единственият аржентински пилот, избягал от страната си в Европа през 50-те години, докато колегите му са идвали на Стария континент спонсорирани от режима на Перон, за да популяризират страната си.

След няколко неуспешни опита, сега De Tomaso отново възкръсва, при това с ултра скъп модел – Р900, като хиперавтомобилът е предназначен предимно за каране на писта, а производствената му серия е от едва 18 бройки. Цената от 3 милиона долара обяснява това решение.

В името Р900 се съдържа част от най-важната информация за колата – 900 конски сили мощност и 900 килограма тегло, а това означава страхотна динамика на пистата.

През 2019 De Tomaso показа хиперавтомобила Р72 на Фестивала на скоростта в Гуудууд, след което възродената компания сключи стратегически съюз с уважаваната германска инженерна фирма Capricorn. А скоро ще бъде открита и новата база на марката, разположена до „Нюрбургринг”, където ще се създават и развиват следващите модели на марката.

Р900 е резултат от съвместната работа с Capricorn, като дизайнът на модела е базиран на скиците на Алехандро де Томазо от 60-те години, когато той е имал идеи за създаването на автомобил с V12 двигател.

За Р900 от Capricorn са създали нов V12 двигател, различен от този, с който беше показан Р72, като новият мотор е с обем 6,2 литра, ъгълът между цилиндровите редици е 60 градуса, ограничителят се активира на 12 300 об/мин, а общото тегло на двигателя и секвенциалната кутия от Xtrac е едва 220 килограма. От De Tomaso твърдят, че те разполагат с най-лекия сериен V12 двигател.

Новият автомобил получава задно крило с DRS-система като във Формула 1, както под с агресивни аеродинамични елементи, като всичко това е било тествано в аеродинамичен тунел, където се развиват и автомобилите от Формула 1. Предполага се, че става въпрос за тунела в предишната база на Тойота.

Първите шасита ще са готови през лятото, но те ще трябва да почакат до втората половина на 2024 година, когато ще пристигнат първите двигатели, така че в края на 2024 De Tomaso ще достави първите завършени автомобили. За най-нетърпеливите клиенти Р900 ще се доставя с V10 двигател на Judd, който пък има история във Формула 1. Връзката с Формула 1 няма как да остане незабелязана, все пак Алехандро де Томасо създава доста коли за световния шампионат, основно за Лотус през 70-те години.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти