Пирели ще работи върху нови гуми за мокро през зимата

През последните години официалният доставчик на гуми във Формула 1 Пирели отнесе доста критики от страна на отбора заради представянето на гумите на екстремно мокра настилка. 

Причината за тези негативни коментари от страна на пилоте е голямата водна пелена, която се образува, когато те използват въпросните смеси. Освен това техният опитмален работен прозорец е много тесен, което кара отборите много бързо да преминават към смесите интермедия по време на мокри квалификации и състезания.

Именно поради тази причина италианската компания ще проведе цели 6 дни на тестове по време на зимната пауза, които ще бъдат посветени изцяло върху подобряването на гумите за мокра настилка. 

Верстапен иска по-добри мокри гуми от Пирели

Първите тестове ще бъдат на френската „Пол Рикар“ на 3 и 4 декември, като в тях ще се включи отборът на Алфа Ромео. Само няколко дни по-късно тимът на Ферари ще участва в подобни изпитания на собствената си тестова писта „Фиорано“, като те ще се проведат на 6 и 7 декември. Последният тест на мокри гуми преди началото на сезон 2023 ще бъде отново на „Пол Рикар“, като в него участие ще вземе тимът на Алфа Таури. Тези изпитания са предвидени за 3 и 4 февруари. 

Тези две трасета са едни от малкото, които имат системи за изкуствено наводняване, което прави тестването на мокри гуми на тях сравнително лесно за организиране. 

Формула 1 обмисля въвеждането на калници за екстремно мокрите условия

Освен тестовете на гумите за мокро в хода на зимната пауза ще има още 6 дни на тестове за сликовете. Алфа Таури ще тества на „Портимао“ в Португалия на 14 и 15 декември, след което Мерцедес ще бъде на „Пол Рикар“ на 1 и 2 февруари преди „Сребърните стрели“ и Астън Мартин да се насочат към „Херес“ в Испания за тестове на 7 и 8 февруари. 

„Знаем какво трябва да подобрим, най-вече при мокрите гуми. Там големите проблеми са загряването и представянето. Ще е хубаво да имаме мокри и студени условия, тъй като едната ни цел е догодина да махнем чохлите от мокрите гуми. Надявам се да не е твърде студено, тъй като понякога на „Фиорано“ през декември сме виждали сняг“, обясни шефът на Пирели Марио Изола.

Пирели добавя още един модел сликове за догодина

Той също така обясни защо само половината от отборите на стартовата решетка ще се включат в изпитанията през декември и февруари.

„Когато оформим графика за тестове ние изпращаме покани към всички отбори и те сами решават дали ще участват, или не. Това са отборите, които са на наше разположение за зимните тестове. Искаше ми се всички отбори да са на разположение, ситуацията е такава. Тимовете няма да могат да използват тези тестове за развитие на новите си коли. ФИА ще има свои наблюдатели, които да следят, че всички коли са в конфигурация, която е използвана в поне едно състезание през 2022 година“, каза Изола.

Каквито и промени Пирели да направи по своите гуми те ще бъдат въведени в състезателните уикенди едва през 2024 година, тъй като срокът за хомологация на продуктите на италианската компания преди всеки сезон е края на предходния септември. 

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти